VIDEO: Reclame over gescheiden ouders rond de kerst raakt gevoelige snaar in Nederland
De kerstreclame van de Nederlandse supermarktketen Plus heeft dit jaar een gevoelig thema: wat doen gescheiden ouders rond de feestdagen? Het filmpje maakt heel wat emoties los, zo blijkt uit de reacties op YouTube.
In de twee minuten durende reclame speelt een meisje dat heen en weer reist tussen haar gescheiden vader en moeder de hoofdrol. De vader woont op een flatje met een pietluttig kerstboompje. De moeder lijkt een nieuwe partner te hebben. Zij brengt haar huis in kerstsferen met een grote boom en kerstdiner met natuurlijk een gourmetstel.
Het pijnlijkste moment is als de vader het meisje afzet voor het kerstdiner en teruggaat naar zijn kale flat. De dochter weet echter met een gourmetpannetje voor een zo happy mogelijk end te zorgen. Dat alles op de klanken van het nummer 'To build a home' van The Cinematic Orchestra. Op YouTube is er veel lof voor de reclame die bij heel wat kijkers voor tranen blijkt te zorgen. Maar er is ook kritiek. Het zou "de meest pijnlijke reclame zijn voor kinderen van gescheiden ouders."
Vechtscheiding
De supermarktketen reageert: "We gunnen iedereen een kerst met de mensen die hen lief zijn, daarom hebben we voor deze insteek gekozen. We begrijpen echter heel goed dat onze commercial emoties oproept. Zeker bij kinderen die te maken hebben of hebben gehad met een vechtscheiding. De bedoeling van de commercial is dat hij mensen raakt en hopelijk inspireert om er, ondanks alles, toch een bijzondere kerst van te maken."
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Spaargids.be
Geniet jij al optimaal van deze fiscale voordelen voor je woning en schuldsaldoverzekering?
-
Waarom we in (kerst)mirakels blijven geloven
Het levendige geloof in het maagdelijke kerstmirakel is volgens wetenschappers absoluut niet uit de lucht gegrepen. Geloven in het bovennatuurlijke zou zelfs ingebakken zijn in het menselijk brein. -
Kerstman haast zich naar ziekenhuis om laatste wens van terminale kleuter te vervullen
De kerstperiode is vaak de tijd van het jaar om nieuwe herinneringen te maken. Maar voor de familie Agnew uit Salt Lake City, Utah, werd deze kerst een om nooit meer te vergeten en dat dankzij het bijzonder gebaar van een vreemde. -
-
KIJK. Vrouw betaalt 400 dollar om haar haar te laten blonderen, maar gaat als brunette naar buiten
-
Independer
De waarde van je inboedel fout ingeschat? Dan riskeer je een financiële aderlating bij brand of diefstal
Wil je niet het risico lopen onderverzekerd te zijn, en bij brand of diefstal bijgevolg een te lage schadevergoeding uitbetaald te krijgen, dan moet je een juiste inboedelbeschrijving maken om de waarde van je bezittingen in te schatten. Maar hoe doe je dat precies? Independer.be geeft vijf onmisbare tips. -
Alligator doet op wel heel onhandige plek een dutje
-
KIJK. Eigenaar is diefstal van postpakketjes beu en neemt heft in eigen handen met honkbalknuppel en hondenpoep
-
TREMELO
"Geen saaie kerstkaart, wel kerstsingle"
-
"Oeps!" Gênant incident op Londense metro gaat viraal
-
Suikernonkels
▶ Worden Suikernonkels Jeroen en Ward miljonair met de sauskroket?
Grossier in frituurbenodigdheden Geert Bosteels (54), gespecialiseerd in de distributie van frituur- en horecaproducten, is deze week te gast in de HLN-podacst ‘Suikernonkels’. De podcast waarin ‘suikernonkels’ Jeroen en Ward miljonair proberen te worden met hun sauskroket. Friturist Glenn en frietkot-expert Sergio zijn alvast helemaal mee in hun verhaal. Maar is de rest van Vlaanderen ook zo enthousiast over de snack van Suikernonkels Jeroen en Ward waarmee ze miljonair willen worden? -
HLN Shop
Op safari in de Benelux: vijf zinderende ervaringen om na te jagen
28 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerSilke Ijs van Berg
Pieter De Mol
marie-jose Marie-José Anthonis
nancy van den Berg
Gino De Neef