Maak kennis met Fashion Nova, één van de meest gegoogelde merken van 2017 waar je nog nooit van gehoord hebt
Fashion Nova is één van de 10 meest gegoogelde merken van 2017 en toch is de kans groot dat jij er nog nooit van gehoord hebt. Wij ook niet trouwens, dus voel je vooral geen slechte fashionista. Hoe komt het dan dat het label toch zo populair is? Daar zitten de zusjes Kardashian zoals gewoonlijk voor iets tussen.
Fashion Nova zag tien jaar geleden het levenslicht in Los Angeles, heeft amper 5 fysieke winkels en is vooral gekend om loeistrakke jurken, skinny jeansbroeken en sexy body’s. Weinig speciaals, maar toch heeft het merk bijna 10 miljoen volgers op Instagram en is het dus ook één van de meest gezochte merken op Google. Volgens oprichter en CEO van het bedrijf Richard Saghian zijn de verkoopcijfers het afgelopen jaar “explosief gestegen” en zou driekwart van de klanten die op de webshop iets koopt, binnen de drie maanden terug iets shoppen.
Realitysterren
Vanwaar in godsnaam dat succes? Dat heeft Fashion Nova te danken aan realitysterren zoals Kylie Jenner, Amber Rose, Blac Chyna en Khloe Kardashian. Grote kans dat wie hen op sociale media volgt, waarschijnlijk wel al van het merk gehoord heeft. De celebs poseren namelijk maar wat graag in de kledingitems van het Amerikaanse label om hun fans te overtuigen dezelfde stuks aan te schaffen. Afgaande op de hashtag #ad (de Engelse afkorting voor advertentie, red.) die ze erbij plaatsen, worden ze daar wel voor betaald.
“We werken samen met 3.000 tot 5.000 influencers op dit moment,’ vertelt Saghian. “Het is als een rimpeleffect. Hoe meer mensen ons aanprijzen, hoe meer van hun fans ons aanprijzen. Je kunt Fashion Nova een beetje vergelijken met een YouTubevideo die viraal gaat. Wij zijn een viraal verhaal.”
Betaalbaar
Nog opvallend is dat Fashion Nova, op Supreme na, het enige merk in het lijstje met meest gegoogelde modemerken is dat betaalbare kleren aanbiedt. Daarover heeft de oprichter het volgende te zeggen: “Het klopt gewoon niet dat een vrouw te veel geld moet neertellen voor een kledingstuk. Ze hebben al genoeg problemen, ze horen niet gebrainwashed te worden dat ze veel geld moéten betalen voor kleren. Dat is voor niets nodig.”
Naast de slimme marketing via Instagram en de betaalbare prijzen, dankt Fashion Nova zijn succes volgens Saghian aan het feit dat ze elke week maar liefst 600 nieuwe producten lanceren op de webshop en dat ze zich in tegenstelling tot vele grote modemerken ook richten op plussize vrouwen.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Onze redactrice betaalt 277,50 euro bij de bekendste BV-kapper. Wat krijgt ze daarvoor? “Is hij attent of is dit marketing?”
-
PREMIUM
Hoe ‘train’ je je haar om minder snel vet te worden?
“Ik gebruik al drie maanden geen shampoo meer.” Op sociale media zeggen steeds meer jonge mannen dat ze een haardos au naturel verkiezen. Is dat goed voor je haren? En wat als je lokken toch snel vettig worden? Wel, er bestaan manieren om het aantal wasbeurten af te bouwen, zeggen BV-kapper Jochen Vanhoudt en dermatoloog Thomas Maselis. “Alles hangt af van je hoofdhuid.” -
Is het slecht voor je huid als je elke dag make-up draagt? Beautyexpert reageert: “We smeren massaal té veel”
Vandaag is het ‘No Make-up Day’, een dag die oproept om totaal onopgemaakt de deur uit te gaan. Haalt je huid voordelen uit een make-uploze dag? Moet je het vaker doen, als je frequent make-up draagt? Beautyredactrice Sophie verheldert: “Op make-uploze dagen kunnen je rimpels minder zichtbaar zijn.” -
-
PREMIUM
Spuitje zalmsperma of potje slakkenslijm? 6 bizarre nieuwe beautytrends: “Dit vermindert donkere kringen rond ogen”
-
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
Het voetenwerk ziet er deze lente weer uit zoals begin de jaren 2000: superplat en een tikje truttig. Welkom terug aan de ballerina. Mét strikje, gesp of Swarovski-kristal, maar bovenal met te dunne zool, voetschimmels en spierproblemen. “Alles komt terug, maar sommige dingen toch beter niet”, zeggen podologen. -
Frankrijk wil mensen die bij Shein shoppen een boete laten betalen
Koop je een jurk van 10 euro bij Shein? Dan wil Frankrijk dat je 5 euro belasting betaalt. Ook reclame voor ‘ultra fast fashion’ zullen ze er wellicht verbieden. Het is de eerste keer dat een land zulke concrete stappen zet. Volgt België straks ook? Bij duurzaamheidsplatform COSH! zijn ze sceptisch: “Volgens mij zal er ook een soort side business ontstaan.” -
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
-
HLN Shop
“Gebruik er verschillende door elkaar”: podoloog geeft raad bij het kiezen van jouw perfecte wandelschoenen
-
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
De werkende Belg kan op steeds meer extraatjes rekenen: de voorbije vijf jaar is het gemiddeld aantal extralegale voordelen met 10 procent toegenomen. Om welke voordelen gaat het precies (en welke zijn aan een terugval bezig)? Welke rol spelen je functie, statuut, opleiding en de sector waarin je werkt? En wat met de verschillen tussen man en vrouw? Jobat.be zocht het uit. -
PREMIUM
Aldi verkoopt opnieuw 11 keer goedkopere Dyson Airwrap: wij testten hem. “Grote verbazing dat ze dít konden kopiëren”
Herinner jij je de Airwrap van de Aldi nog? De tool die je dezelfde krullen, waves of steile lokken belooft als de hyperpopulaire Dyson, maar dan 11 keer (!) goedkoper. Deze zaterdag ligt de multistyler terug in de rekken. Al ben je er best snel bij, want de vorige keer was het toestel meteen overal uitverkocht. Maar is het de hype waard? Beautyredactrice Sophie deed de test. “Op deze vlakken doet Aldi het beter dan Dyson zelf.” -
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerIsabella St.Vicente