De mobiele toepassingen voor het bankieren scoren goed.
Volledig scherm
De mobiele toepassingen voor het bankieren scoren goed. © Shutterstock

Consument is meer tevreden over online bankieren dan over zijn bankkantoor

GeldDe consument is over het algemeen meer tevreden over het internetbankieren en het mobiel bankieren van zijn financiële instelling dan over het functioneren van zijn bankkantoor. Dat heeft onder meer te maken met de openingstijden ervan, blijkt uit een onderzoek dat Spaargids.be recentelijk samen met Santander Consumer Bank door het gespecialiseerde bureau iVox liet uitvoeren.

17 reacties

  • Achmed Chokri

    6 jaar geleden
    Mijn vrouw ging bij Fortis Zemst eens zonder uitleg een flinke som geld afhalen voor een auto. "Mevrouw, heeft u geldproblemen?". Die impertinentie van dat persobeel... We hebben daar de boeken toegedaan.
  • Tzand Manneke

    6 jaar geleden
    Argenta is gratis maar de online banking en mobiele app staat mijlenver achter op KBC. Ik heb een rekening bij beiden. Voor dagdagelijks gebruik verkies ik toch telkens KBC.
  • Dirk Dierckx

    6 jaar geleden
    Bij Argenta is alles gratis, vriendelijk en gedienstig personeel, goede apps. Zeer tevreden.
  • Eddy Stroobants

    6 jaar geleden
    Je moet tegenwoordig een dag verlof nemen om in je bankkantoor terecht te kunnen. Telefonische klantendienst van mijn bank heeft een wachttijd van 45 minuten. Ook niet ideaal dus. Maandelijks betalen voor het beheer van mijn rekening gaat er stipt op tijd af. Als het niet zo een miserie moest zijn om alle domiciliëringen te veranderen was ik al lang weg naar een kleinere bank.
  • Ronny De decker

    6 jaar geleden
    Kbc is toch alleen maar voormiddag open ,een shande .dus moet men wel pc banking doen