Infrabel stipt aan dat niet elke seinoverschrijding tot een gevaarlijke situatie leidt. Zo zijn er treinen die het rode licht maar met enkele tientallen centimeters overschrijden
Volledig scherm
Infrabel stipt aan dat niet elke seinoverschrijding tot een gevaarlijke situatie leidt. Zo zijn er treinen die het rode licht maar met enkele tientallen centimeters overschrijden © photo_news

Aantal treinen dat door rood licht rijdt gehalveerd

Op de hoofdsporen van het Belgische spoorwegnet zijn vorig jaar in totaal 55 treinen door een rood licht gereden. Dat is een daling met 40 procent in vergelijking met de 91 seinvoorbijrijdingen van 2016. Bij de reizigerstreinen is er zelfs sprake van een halvering: van 50 naar 24. Dat blijkt vandaag uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel.

13 reacties

  • koen Putteman

    6 jaar geleden
    Walter misschien is het beter u te houden op de reglementering voor op de weg. Want tis duidelijk dat je niks kent van de reglementering voor het spoor...
  • ka Van der Linden

    6 jaar geleden
    Wil dat zeggen dat de treinen de helft korter zijn geworden ?
  • Walter Van Criekinge

    6 jaar geleden
    één enkel rood licht wil zeggen dat het volgende op twee rode lichten staat waar je zeker voor moet stoppen. Vandaar dat "relativeren"
  • Benny Deridder

    6 jaar geleden
    Jan Maarten, ook toepassen op de automobilist ? Wanneer er geen camera's hangen, is dit ook schering en inslag.
  • Richard Naegels

    6 jaar geleden
    Een hele geruststelling voor treinreizigers als het goederentreinen zijn die de overtredingen maken,pas wel op op veel plaatsen is maar 1 spoor voor beide richtingen mensen,kom er mag wat risico zijn he.... we werken eraan.