© Inditex

Het winkelen van de toekomst? Zara opent offline winkel om online te shoppen

Zara heeft in Londen een bijzondere winkel geopend. Je bestelt er kleren met een muisklik en de spiegels in de pashokjes zijn interactief. Het concept geeft volgens de bedenkers een beeld van hoe shoppen er in de toekomst zou kunnen uitzien. Het gaat om een pop-up die openblijft tot mei.

flb

De pop-up van Zara is 2.150 vierkante meter groot en wil volop experimenteren met technologische snufjes. Als je binnenkomt, krijg je bijvoorbeeld een toestel dat je helpt bij het kiezen van je maat en je meteen laat weten of een stuk nog in stock is en welke collecties er nog zitten aan te komen.

Betalen doe je via Bluetooth of via de app, zo hoef je niet aan te schuiven aan de kassa. Wie liever toch zelf afrekent, kan dat aan een selfscan doen. In de spiegels zijn informatieschermen ingewerkt: wat je meeneemt naar de pashokjes, wordt gescand en zo stelt Zara kleidingstukken aan je voor waarmee je je outfit compleet kunt maken. Alles wat je voor twe euur 's middags bestelt, wordt dezelfde dag nog aan huis geleverd, anders is het de dag erna. Er lopen nog wel verkopers en verkoopsters rond in deze half online-half offline winkel: zij helpen klanten met bestellen.

Inditex, de holding achter onder meer Zara, Bershka en Massimo Dutti, wil zo de brug slaan tussen online shoppen en de fysieke winkels. "Dit is voor ons een nieuwe mijlpaal in het integreren van onze winkels in de online wereld", zegt CEO Pablo Isla.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer