Elle Darby
Volledig scherm
Elle Darby © YouTube

OPINIE: "Ik word vooral argwanend ten opzichte van iedere enthousiaste aanbeveling op social media"

Bloggergate, alle dagbladen schreven erover: de Ierse hoteleigenaar Paul Stenson die de 22-jarige influencer Elle Darby publiekelijk te kijk zette, nadat deze vroeg om vier dagen gratis in het hotel te logeren, in ruil voor positieve aandacht op haar sociale media kanalen. Ook wel ‘influencer marketing’ genoemd. Stenson, overduidelijk geen fan van influencers, plaatste haar verzoek op Facebook met daarbij het commentaar: “En wie gaat er dan voor mijn personeel betalen? Mogen ze figureren in jouw filmpje? Hoe zit het met de kosten voor licht, water en elektriciteit”? Hij kreeg massale bijval.

14 reacties

  • Rafael Jansens

    6 jaar geleden
    om een influencer te mogen heten , moet je eerst zelf iets betekenen. Zelf iets hebben waargemaakt waar mensen naar opkijken. En dat mag van alles zijn, zolang je daarop fier kan zijn. Meedoen aan temptation geldt dus niet aan de voorwaarde. Enkel dan heb je recht op subscribers - Elle ziet dat anders, zij denkt iets te betekenen omdat ze zoveel subscribers heeft vergaard. In mijn wereld, is dat dikke kwatsch en een parasitair bestaan
  • Patrick Vandeputte

    6 jaar geleden
    Misschien moeten "influencers" eens echt gaan werken? En alle lemmings die hen volgen in hun "influencen", moeten misschien eens aan een 'eigen' leven denken. Ik heb geen "influencers" nodig om een leven te leiden en dingen te doen. Net zoals ik geen smartphone nodig heb om te gaan winkelen of de weg te vinden. Blijkbaar wordt het "trendy" om je hersens niet meer te gebruiken.
  • Pieter Vankamp

    6 jaar geleden
    Mensen van tegenwoordig, geen eigen mening meer, meeloperij, voorgekauwde brol. Influencers ja, zoals jezus en mohamed....
  • Marc Despegelaere

    6 jaar geleden
    't is een digitale vorm van een BV die zijn kop op een doos waspoeder zet, of niet? 'Reclame, dat pakt bij mij niet' pfff
  • raf janssens

    6 jaar geleden
    Influencers kunnen enkel overleven omdat hun volgers zelf te lui zijn om op zoek te gaan naar echte feiten over producten of diensten.