Volle modellen, hoofddoeken en littekens van borstkanker: dit was nu al de meest diverse show op NYFW
Nu de modeweek in New York volop aan de gang is, leeft het debat over diversiteit op de catwalk weer helemaal op. Ontwerper Tom Ford deed eind vorige week nog een aantal straffe uitspraken erover en zoals gewoonlijk was er commentaar op de magere modellen bij Victoria Beckham. Het New Yorkse merk Chromat bewijst gelukkig dat het anders kan.
Chromat werd in 2010 gelanceerd door Becca McCharen-Tan, en specialiseert zich in futuristisch ogende lingerie, jurken en sportkleren. Al van in het begin draagt de ontwerpster diversiteit hoog in het vaandel en dat was ook dit seizoen niet anders.
Zo liepen onder andere Emme, het eerste plussize model ooit en Ericka Hart, een vrouw die borstkanker overleefde maar haar tepels moest laten weghalen, mee op de catwalk. Verder was er ook een model met hoofddoek te zien, talloze gekleurde meisjes, maar ook meer 'klassieke' modellen met blond haar en slank figuur.
Een plek om te vluchten
Inspiratie voor de collectie zocht McCharen-Tan in het nachtleven, een plek om te vluchten in deze woelige tijden. Haar kenmerkende nauwaansluitende jurken en zwemkledij kregen een make-over in neon, afgewerkt met opvallend gekleurde touwen en koorden. Een aantal meisjes liepen ook met een zakje chips in hun handen rond, als gebaar van 'body positivity'.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Een wondermooie vrouw, maar is ze echt? Bekend merk belooft nooit met AI te werken voor hun advertenties
-
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
Acht op de tien vrouwen hebben cellulite: doodnormaal, en toch schamen velen zich erom. Zeker nu het blotebenenweer nadert. Volgens dermatoloog dr. Ilan Karavani valt er aan sinaasappelhuid iets te doen, al vraagt elke fase om een andere remedie. En wanneer je start met smeren maakt een groot verschil. Van caffeïnecrèmes tot een middel dat 1.600 euro kost: dit zijn alle oplossingen op een rij. -
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
-
Is dit echt het ideale tijdstip om te smeren? Huidexpert: “Extra hydrateren is dan belangrijk”
-
PREMIUM
GETEST. Iedereen wil de nieuwe Dyson Airstrait, de opvolger van de Airwrap. Maar is hij echt 499 euro waard?
Na hun peperdure, maar gehypete Airwrap lanceert Dyson nu de Airstrait: een ‘stijltang’ die met slimme technologie je natte haren instant steil maakt. Zónder hitteschade. Prijskaartje? 499 euro, 50 euro minder dan de Airwrap die wel zés tools in een is. Is Dysons nieuwe creatie dat geld waard? Is hij echt zo bijzonder? Onze beautyredactrice test hem: “Blijkbaar houd ik ’m op zijn kop. Tip: níét doen.” -
Korte coupes zijn een trend komende zomer en zo style jij die. “Het is níét enkel voor mama’s of oudere vrouwen”
De tijd dat korte kapsels enkel voor moeders en oudere dames waren, is voorbij. Zelfs model Gigi Hadid en zangeres Angèle lieten zich verleiden door de schaar. Beautyredactrice Sophie en BV-kapper Jochen Vanhoudt vertellen wat de hipste kapseltrends voor de zomer zijn. “Krul een aantal plukjes in het wilde weg, of ga er gewoon even met je vingers door en klaar.” -
PREMIUM
3 Vlamingen die hardcore in kleding van Dries Van Noten investeerden: “Als ik de trap oploop en die split valt open, dat dóét iets”
-
Livios
Zo vind je een betrouwbare plaatser voor zonnepanelen: “Aannemers ouder dan tien jaar zijn zeldzaam”
-
Wie hip wil zijn, draagt nu vintage Roberto Cavalli: Tiany Kiriloff tipt hoe je zo’n designermerk goedkoper scoort
Aan designertassen en -kleding hangt een stevig prijskaartje. Gelukkig is er de tweedehandsmarkt en die boomt. Vooral het merk van de zopas overleden designer Roberto Cavalli valt nu in de smaak. Maar hoe en waar scoor je zijn items? Fashionista, modejournaliste én vintagejunkie Tiany Kiriloff deelt haar beste tips: “Pas op met platformen zoals Vinted.” -
Prijzen van 18 tot 46 euro en gepatenteerde formule: Beyoncé lanceert verzorgingslijn voor álle haartypes
Beyoncé lanceert een haarverzorgingslijn: Cécred. Is dit de zoveelste ster die haar naam met een lucratief merk uitbuit? Ja, al gaat het dit keer om acht producten waar de beautywereld wél op zat te wachten. Want Cécred mikt niet alleen op een groep die veel te lang over het hoofd werd gezien, maar op alle haartypen. Laila Alaoui van Curls and Fro’s neemt Cécred onder de loep én is enthousiast: “Maar dit product zou ik slechts met mate gebruiken.” -
PREMIUM
Dermatoloog geeft concrete tips voor minder zichtbare poriën in je gezicht: “Het zuur lost de talg in de poriën op”
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerYoussef Ken
Eric Van den Bergh
Willy van craen