Adidas haalt (opnieuw) slag thuis in strijd tegen Belgisch schoenenbedrijf
StyleHet Gerecht van de Europese Unie geeft het Duitse Adidas opnieuw gelijk in haar verzet tegen het Belgische schoenenbedrijf Shoe Branding Europe. Dat bedrijf wilde een schoen met twee opvallende schuine strepen laten registreren bij het Europese merkenbureau. Adidas verzette zich daartegen omwille van de gelijkenissen met het Adidas-design.
Het Belgische schoenenbedrijf Shoe Branding Europe wilde in 2009 en 2011 twee schoenen laten registreren bij het Europes Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO). Maar het Duitse sportmerk Adidas verzette zich tegen het ontwerp van de schoenen. Die schoenen bevatten namelijk twee opvallende voorwaartse strepen. De gelijkenis met het typische Adidas-design van drie schuine strepen was te groot, vond Adidas.
Het EUIPO volgde die redenering en weigerde in 2015 en 2016 de merken van Shoe Branding Europe te erkennen. Volgens het bureau waren de gelijkenissen tussen beide schoenen te groot en bestond er het gevaar dat Shoe Branding Europe "ongerechtvaardigd voordeel zou trekken uit de reputatie van het merk Adidas".
Het Belgische bedrijf ging in beroep tegen de beslissing ven het EUIPO, maar het Gerecht van de Europese Unie volgt de inschatting van het merkenbureau en verwerpt de beroepen. Volgens de uitspraak zou Shoe Branding Europe voordeel kunnen halen uit de reputatie van het merk Adidas en kan ze "niet het bewijs leveren dat er een geldige reden bestond voor het gebruik van de aangevraagde merken".
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Korte coupes zijn een trend komende zomer en zo style jij die. “Het is níét enkel voor mama’s of oudere vrouwen”
-
Kopieert Maison Margiela de handtassen van het Belgische merk Award/t?
Twee tassen uit de lente- en zomercollectie van modehuis Maison Margiela lijken wel erg duidelijk geïnspireerd op de Victorian collection van het Belgische ontwerpersduo Award/t. Jammer genoeg is het niet de eerste keer dat grote modehuizen af en toe hun mosterd halen bij kleine (Belgische) ontwerpers. -
vtwonen
Schoonmaken met scheerschuim? Voor deze tien plekken - van de oven tot het toilet - is het een tovermiddel
Wist je dat scheerschuim een prima poetsmiddel is? Het mag dan niet zo’n alledaags schoonmaakproduct zijn, dat maakt het zeker niet minder efficiënt. Dit wondermiddel is bij de meesten wel in huis te vinden, dus je kunt er meteen mee aan de slag: vtwonen.be vertelt welke plekjes je er allemaal mee onder handen neemt. -
-
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
-
Dure juwelen voor kinderen zitten in de lift. “Ik gaf ooit een gouden armband van 500 euro”
Een armbandje van 500 euro of een ketting met edelsteen van 1.300 euro voor je kroost? Gouden kinderjuwelen zijn hip, maar hebben al snel een hoger prijskaartje dan hun tegenhangers uit zilver, koper of plastic. Volgens experts is goud geen overbodige luxe voor je kind of tiener, wél een investering. “Trendy mama’s geven al graag veel uit aan kinderkledij, dus waarom geen duur juweel?” -
NINA lanceert Moederdagcollectie met Bel&Bo: dit zijn de favorieten van de mode-experts. “Roze is de nieuwe ‘neutral’”
Vanaf vandaag ligt de nieuwe collectie van NINA en Bel&Bo in de rekken. Verwacht je aan zachte pastelkleuren en romantische silhouetten, mooi op tijd voor warmere dagen en Moederdag. NINA-moderedacteur David Devriendt en drie experts uit de Belgische modeketen tippen hun favoriete stuk: “Die snit is flatterend voor elk figuur.” -
PREMIUM
Hoe ‘train’ je je haar om minder snel vet te worden?
-
Trouwen op sneakers binnenkort een trend? Als het van deze collectie bruidssneakers afhangt wél
-
Modemerken strijden om prijs van meest lelijke sneaker van het jaar
Uiteraard bestaat er niet echt zoiets als een prijs voor de lelijkste schoen van het jaar, maar modemerken lijken er in ieder geval wel hun uiterste best voor te doen. De talloze monstrueuze sneakers die ze uitbrengen, kaderen in de ‘ugly sneaker trend’ waarover we hier al schreven. Fan of niet, hieronder vind je de meest opvallende exemplaren. -
PREMIUM
“Klanten zien zo’n kleuranalyse als een levenslange investering.” Shop je echt slimmer als je weet welk kleurtype je bent?
Ben jij een lente, zomer, herfst of winter? Let op: het gaat hier niet om seizoenen, wel om welke kleuren je staan. Dat ontdek je in ruil voor zo'n 200 euro na een ‘kleuranalyse’ bij een expert — nu weer een ware rage. Een goed middel om slimmer te shoppen of quatsch die je kleerkast beperkt? We spreken een believer en een non-believer. “Bij de juiste tint oogt je blik meteen frisser. Je gebit ook.” -
Jobat
Wie krijgt vakantiegeld? Om welk bedrag gaat het? En wanneer wordt het uitbetaald?
1 reactie
Resterende karakters 500
Log in en reageerDick van Aggelen