Karen Damen ontwerpt haar eigen favoriete kleding: "Die jeans is bangelijk goed gelukt, ik lijk er zoveel slanker in."
Op Internationale Vrouwendag lanceert Karen Damen haar eerste kledingcollectie met keten JBC. Een collectie om je vrouwelijk in te voelen, maar ook om in te leven. "Want ik geloof niet in dat mantra van fashionista's, wie mooi wil zijn moet lijden. Wat een onzin!"
Gisterenavond presenteerde Karen Damen haar nieuwste kindje aan de pers. Een modecollectie. Best spannend, want daar was ze nog nooit mee bezig geweest. "Het stond zeker niet bovenaan mijn verlanglijstje, maar toen de vraag van JBC kwam en bleek dat we er helemaal hetzelfde over dachten kon ik het niet laten liggen. Bovendien hadden ze een bevraging gedaan bij hun klanten en ik bleek de vrouw te zijn die hun stijl het meeste inspireerde. Wel flatterend! Toen heb ik gezegd dat ik het wel wou doen als ik volledig mijn goesting mocht doen. En dat mocht."
Het is een heel ingetogen collectie geworden, met sobere, elegante kleuren. Niet Karen de-tot-in-de-puntjes-gestylede-BV, maar Karen zoals ze echt is was de inspiratie. "Dit hangt echt allemaal in mijn kast! Ik ben met de stylisten van JBC in mijn kast gedoken om daar de inspiratie te vinden. Zo'n losse flodderbroeken draag ik bijvoorbeeld heel vaak. En jeans met sneakers. De kimono is dan weer wat meer modieus, maar die is zo mooi in combinatie met jeans en t-shirt. Die jeans is trouwens bangelijk gelukt, je lijkt er zoveel slanker in. Ik heb me echt uitgeleefd en ben lang bezig geweest met het kiezen van prints en kleuren. Hoe breed de strepen mochten zijn, alles heb ik zelf beslist. Alleen aan de naaimachines ben ik niet gaan zitten, wat dat kan ik niet (lacht). Maar ik ben dus meer dan gewoon het model."
Karen was al wel fan van JBC. "Ik leerde de winkel kennen via mijn zus, die er de etalages doet. Elke keer weer vond ik dat ze iets moois droeg en dan kwam het van JBC. Toen ben ik er eens geweest en heb ik massa's gekocht. Ook veel voor Skye, want ze hebben zo'n mooie spullen voor kinderen."
Wat is het dan dat Karen tot voorbeeldvrouw maakt voor de JBC-klant? Volgens Karen Hellemans, CMO van het merk, is het feit dat Karen zo echt is, no-nonsense en girl next door een doorslaggevende factor. "Ze is mooi, op een bereikbare manier, een Jennifer Anniston van bij ons."
Karen omschrijft haar stijl zelf inderdaad ook als girl next door: "Ik ben zeker geen trendsetter. Dat was ik op mijn 17de misschien, maar die tijd is gepasseerd. Nu beslis ik veel bewuster wat ik wel en niet draag. Het is niet omdat iets in de mode is dat ik het zal dragen. Vind ik het niet mooi? Dan draag ik het niet. Als iemand me nu zegt dat Buffalo's terug in zijn, dan zal ik dat toch niet dragen. Nee echt, daar durf ik niet in buiten te komen! En in bikini ook niet. Nog vier kilo eraf en dan durf ik dat wel (lacht). Ja, ik ben toch een beetje aan het afslanken, om op 16 maart (haar concert in de Lotto Arena) goed in mijn vel te zitten."
Onze modepaus Jani berispte Karen ooit omdat ze nog jeansshortjes droeg 'op haar leeftijd'. Nochtans staat er niet echt een leeftijd op wat je draagt, vindt Karen. "Nee, jeansshortjes ben ik zeker blijven dragen. Eigenlijk bestaat die leeftijdsgrens vandaag toch niet meer? Hotpants zal ik misschien niet meer dragen en een volledige fluolook ook niet. Been there, done that (lacht)!"
Je look verandert dan wel weer een beetje als je mama wordt, puur uit praktische overwegingen: "Als je met een maxicosi in één hand staat en een pak pampers in de andere, dan ga je geen hakken dragen. Gelukkig hoeven hakken niet meer zo nodig nu. Het feit dat je zelfs chic basketschoenen onder je outfit kan dragen vind ik geen geweldige trend."
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Onze redactrice gaat undercover bij de BV-kapper van Pommelien Thijs: “‘Graag een glaasje bubbels?’ Het is 10 uur ’s óchtends”
-
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
PREMIUM
Dermatoloog geeft concrete tips voor minder zichtbare poriën in je gezicht: “Het zuur lost de talg in de poriën op”
Roken, zonlicht, make-up, een vette huid, maar ook gewoon verouderen maken de poriën in je gezicht groter. Gevolg? Die hatelijke zwarte puntjes of mee-eters. Dermatologe Dagmar Ostijn geeft een overzicht van laagdrempelige crèmes en behandelingen waarmee je ze kan ‘wegsmeren’. “Maar overdrijf niet met deze producten. Als je huid te veel schilfert, verstop je opnieuw je poriën.” -
-
Dankzij Beyoncé leeft de cowboylook meer dan ooit, hoe draag je die zelf? “De trend is nooit weggeweest”
-
‘Scalp picking’ is het nieuwe ‘pimple popping’. Is dat wel een goed idee? “Mensen met psoriasis: opgelet”
Sociale media staat er tegenwoordig vol mee: video’s waarin mensen met een luizenkam, pincet of hun vingernagels komaf maken met haarschilfers. De een vindt het wansmakelijk, de ander fascinerend om naar te kijken. Toch is op die manier van je schilfers afraken géén goed idee, zegt dermatologe Griet Voet. “Het kan leiden tot meer schade aan de huid.” -
PREMIUM2
Nu zelfs coureurs, voetballers én acteurs er één dragen: zo werd het iconische ‘honkbaljasje’ weer hip
Ook gezien hoe de stervoetballers van Manchester City er verplicht in rondliepen voor én na hun Champions League-match in Madrid? Terwijl eerder zelfs de coureurs van Visma-Lease a Bike er ietwat potsierlijk mee aan de start van de Ronde van Vlaanderen verschenen. Dat kan maar één ding betekenen: het honkbaljasje – of ‘varsity jacket’ – heeft het hoogtepunt van hipheid bereikt. Portret van een bewust opzichtig kledingstuk dat tot 1972 zelfs ‘verboden’ was voor vrouwen. -
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
-
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
-
NINA lanceert Moederdagcollectie met Bel&Bo: dit zijn de favorieten van de mode-experts. “Roze is de nieuwe ‘neutral’”
Vanaf vandaag ligt de nieuwe collectie van NINA en Bel&Bo in de rekken. Verwacht je aan zachte pastelkleuren en romantische silhouetten, mooi op tijd voor warmere dagen en Moederdag. NINA-moderedacteur David Devriendt en drie experts uit de Belgische modeketen tippen hun favoriete stuk: “Die snit is flatterend voor elk figuur.” -
Deze 10 goedkope beautyproducten worden ook gebruikt door professionals: “Contouren was nog nooit zo makkelijk”
Cosmetica hoeft niet duur te zijn. Dat bewijst onze beautyredactrice Sophie. Ze tipt tien toppers voor je huid én je portemonnee. “Deze vloeibare oogschaduw is dé favoriet van professionals en met reden.” -
Spaargids.be
Geniet jij al optimaal van deze fiscale voordelen voor je woning en schuldsaldoverzekering?
16 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerGerd Deketelaere
Johan commère
Patrick Weyers
Anoniem
luc van duyse