Illustratiebeeld. Werkgevers blijven massaal bedrijfswagens aanbieden aan hun werknemers. Bij meer dan acht op de tien (82,1 procent) bedrijven met meer dan honderd werknemers zit een bedrijfswagen automatisch in het loonpakket.
Volledig scherm
Illustratiebeeld. Werkgevers blijven massaal bedrijfswagens aanbieden aan hun werknemers. Bij meer dan acht op de tien (82,1 procent) bedrijven met meer dan honderd werknemers zit een bedrijfswagen automatisch in het loonpakket. © Thinkstock

SD Worx: "Geen draagvlak voor mobiliteitsvergoeding bij werkgevers en werknemers"

Slechts een op de zes (16 procent) pendelaars met een bedrijfswagen toont interesse in de mobiliteitsvergoeding ("cash for car") zoals die donderdag door de Kamer is gestemd. Dat blijkt uit een rondvraag van iVox in opdracht van HR-dienstverlener SD Worx en vacature.com bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. Ook werkgevers lijken nog niet gewonnen voor systeem.

11 reacties

  • dominique castelein

    6 jaar geleden
    iemand die ik van nabij ken:bedrijfswagen van 50 000euro +btw,gratis omnium,gratis onderhoud en kosten,tankkaart onbeperkt in belgie,gratis rijtaks,gratis vervangwagen in Europa,die kosten worden geraamd op 3500à4000 euro PER MAAND,wie zal veranderen,en dit is zo voor elke bedrijfswagen,groot of klein,dat is de realiteit
  • Frans Faes

    6 jaar geleden
    Alsof die maatregel de files op onze wegen gaan oplossen. Nogmaals iets om de goegemeente en vooral de groene oproerkraaiers te sussen. De bedrijfswagens de schuld geven van de fileproblemen is nogal eenvoudig. Met kar en paard zouden wij ook niet vooruit komen.
  • Jeroen Van Dijck

    6 jaar geleden
    Als je iedere 4 jaar een nieuwe wagen van 50000€ onder je gat krijgt geschoven, incl. verzekering en tankkaart, hoeveel moet je dan netto extra krijgen om deze kost zelf te dragen? Dat bedrag zal je nooit krijgen met deze regeling. Voor de werknemer is ze dus niet voordeliger. Voor de werkgever al helemaal niet wat hij heeft geen onkosten om belastingsaftrek te krijgen.
  • raf janssens

    6 jaar geleden
    Raar, volgens onze politici is er een groot draagvlak om de auto te bannen en toch wil de meerderheid van de werkende bevolking een bedrijfswagen. Wie wil de auto dan bannen? Gepensioneerden, werklozen, schoolgaande kinderen en geitenwollensokken fanatici?
  • Jan hertogs

    6 jaar geleden
    Ik heb nooit begrepen waarom dat mensen een bedrijfswagen moeten krijgen voor woon werk verkeer?? Bedrijfswagen dienen voor zaken mee te doen enkel voor vertegenwoordigers. Er kan altijd een auto ter beschikking staan voor werknemers als ze deze nodig hebben voor klantenbezoek. De regering moet consequent zijn! doen alsof ze er iets aan doen maar er mogen niet minder wagens verkocht worden of minder brandstof verkocht. Utopie verhaal!!