Dit schokkend spotje moet psychische problemen bij jongeren bespreekbaar maken

Net als vorig jaar staat de Rode Neuzen Dag weer helemaal in het teken van jongeren met psychische problemen. Om de campagne bekend te maken, werd vanmorgen een pakkend campagnefilmpje gelanceerd. In het harde filmpje is een huilend meisje te zien dat zichzelf verwondt met een scheermesje.

Het filmpje is één van de drie campagnefilmpjes voor de Rode Neuzen Dag. Het is bijzonder confronterend. "Maar we mogen wel eens zien hoe hard het is voor de persoon die het zelf meemaakt", zegt kinder- en jeugdpsychiater Peter Adriaenssens. "Ik vind het terecht dat er ook eens stevig tegen aan gegaan wordt, één op de vijf jongeren krast of snijdt zichzelf."

"Dit zijn de reële problemen en we moeten proberen onze ogen eens echt te openen", besluit Adriaenssens. Erover praten is dan ook essentiëel. De slogan van de Rode Neuzen Dag is dan ook niets voor niets 'Het scheelt als je deelt'.

LEES OOK: “We liken, sharen en chatten er op los, maar praten niet over onze echte gevoelens”

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen