Louis Vuitton strikt de hipste ontwerper van het moment
Vigil Abloh gaat de mannencollecties voor Louis Vuitton ontwerpen, dat maakte het Franse modehuis zelf bekend vandaag. Hij neemt het stokje over van Kim Jones, die in januari dit jaar ontslag nam. Die neemt op zijn beurt dan weer de plaats in van de Belg Kris Van Assche bij Dior Homme.
Virgil Abloh is één van die ontwerpers waarbij alles wat hij aanraakt in goud verandert. Hij maakte naam als creatief directeur van rapper Kanye West, maar verovert momenteel de modewereld met zijn eigen hippe label Off-White en samenwerkingen met Nike en IKEA. Hoewel hij op sportkleding gebaseerde mode maakt, hangen zijn ontwerpen in de meest high-end winkels als Dover Street Market in Londen en Barneys in New York en zijn sterren als Kendall Jenner en Bella Hadid fan.
“Ik vind het een eer dat ik mee mag nadenken over wat het volgende hoofdstuk van design en luxe zal zijn voor een merk dat het summum van luxe vertegenwoordigt,” vertelt Abloh aan Business of Fashion over zijn aanstelling bij Louis Vuitton. "Ook dat ik hiermee aan een jongere generatie kan tonen dat je er niet op een bepaalde manier moet uitzien (verwijzend naar zijn huidskleur, red.) om deze positie te bekleden, is een fantastische manier om van start te gaan. Ik heb hier altijd naartoe gewerkt in zekere zin, ik bezie het als dé ultieme samenwerking."
Bruggen leggen
Michael Burke, bestuursvoorzitter van Louis Vuitton, leerde de Ghanese ontwerper kennen toen hij stage liep bij het Italiaanse merk Fendi, waar hij toen CEO van was. "Virgil is heel goed in het leggen van bruggen tussen het klassieke en de tijdsgeest van het moment," reageert hij op de aanstelling.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM7
Populaire kledingketen Monki stopt met aanbod voor grote maten: “Was die body positivity dan toch maar platte commercie?”
-
Livios
“Mollen verstoren, kan een averechts effect hebben”: zo bind je de strijd wél aan met de diertjes in je tuin
Molshopen ontsieren het gazon en vormen een doorn in het oog voor menig hobbytuinier. De mol doden is echter geen goed idee, zo vertelt Dirk Criel van Natuurpunt aan Bouwsite Livios. Wat je dan beter doet? Je tuin minder aantrekkelijk maken voor mollenpootjes. -
Prijzen van 18 tot 46 euro en gepatenteerde formule: Beyoncé lanceert verzorgingslijn voor álle haartypes
Beyoncé lanceert een haarverzorgingslijn: Cécred. Is dit de zoveelste ster die haar naam met een lucratief merk uitbuit? Ja, al gaat het dit keer om acht producten waar de beautywereld wél op zat te wachten. Want Cécred mikt niet alleen op een groep die veel te lang over het hoofd werd gezien, maar op alle haartypen. Laila Alaoui van Curls and Fro’s neemt Cécred onder de loep én is enthousiast: “Maar dit product zou ik slechts met mate gebruiken.” -
-
Jennifer Aniston heeft het bekendste kapsel ter wereld. Haar kapper onthult het geheim
-
Zendaya doet hoofden draaien in iconisch robotpak van Thierry Mugler. “Hét symbool van feminisme”
Op de rode loper zagen we al veel bizarre outfits. Maar het robotpak van Zendaya op de première van ‘Dune: Part Two’ in Londen spant de kroon. De iconische outfit is het geesteskind van de overleden modeontwerper Thierry Mugler. Moderedacteur David Devriendt: “Zo wou hij een sterk beeld neerzetten van vrouwen en hen een soort pantser geven.” -
“Apple ruim voorbijgestoken”: het peperdure Hermès maakt meer winst dan ooit. Wat is het geheim?
In tijden waarin alles almaar duurder wordt, scoort luxemerk Hermès beter dan ooit. Het Franse modehuis torent met zijn winstmarge hoog boven rivalen zoals Louis Vuitton uit. De sleutel tot dat grote succes? “Iedereen wil deze iconische handtas, die veertig jaar geleden bedacht werd op een braakzakje in het vliegtuig.” -
Strandfestival WECANDANCE slaat nieuwe richting in met thema voor 2024. “Zelfexpressie staat centraal”
-
Livios
Gebruik azijn nooit op beton of natuurstenen die kalk bevatten: zo ga je wél voor een brandschoon en schadevrij terras
-
Frankrijk wil mensen die bij Shein shoppen een boete laten betalen
Koop je een jurk van 10 euro bij Shein? Dan wil Frankrijk dat je 5 euro belasting betaalt. Ook reclame voor ‘ultra fast fashion’ zullen ze er wellicht verbieden. Het is de eerste keer dat een land zulke concrete stappen zet. Volgt België straks ook? Bij duurzaamheidsplatform COSH! zijn ze sceptisch: “Volgens mij zal er ook een soort side business ontstaan.” -
PREMIUM
Pluizig haar door het weer? Haarolie is de oplossing. Beautyredactrice Sophie test 12 dure en goedkope flesjes
Hair oiling is een trend op sociale media. Niet zo gek, want de juiste olie levert je een haardos à la Hollywood op: zacht, gezond, pluisvrij en glanzend als een spiegel. Welke olie koop je best? En vooral: scoort een haarolie van 9 euro evengoed als eentje van — jawel — 132 euro? Beautyredactrice Sophie deed de test. “Als ik voor de rest van mijn leven nog maar één haarproduct zou mogen gebruiken, dan was het dit.” -
PREMIUM
Onze redactrice ging undercover bij de kapper van de royals. “Stevige prijs voor drie uurtjes in de kapperstoel”
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer