BELGA
Volledig scherm
© BELGA

Argenta vraagt klanten bankgegevens te mailen en verbijstert privacy-experts: "Te gek voor woorden"

Argenta krijgt het zwaar te verduren: nadat de bank al drie dagen kampt met technische problemen, kreeg het nu ook kritiek vanwege een van de tijdelijke oplossingen die het voorstelde. Klanten die een dringende overschrijving wilden uitvoeren, werden uitgenodigd om hun bankgegevens door te mailen. Geen goed idee, zo blijkt. De bank kreeg meteen de wind van voren van privacy-experts.

138 reacties

  • Patrick Proost

    6 jaar geleden
    Uiteraard worden enkel de meest noodzakelijke gegevens gevraagd: "Naast langs te gaan in een bankkantoor en te bellen werd klanten aangeraden om een mail te sturen met daarin hun naam, adres, geboortedatum, rekeningnummer en overschrijvingsgegevens. Ook werd om een handtekening gevraagd. " Vraagje... wat heeft men nog nodig buiten deze "kleine" details om volledig gepluimd te worden???
  • DIRK VAN DESSEL

    6 jaar geleden
    Na 10 dagen is mijn internetbankieren nog steeds niet bereikbaar !
  • Jozef Van Buynderen

    6 jaar geleden
    Argenta is nog steeds de beste en goedkoopste bank van België. Zeer tevreden van de service.
  • Marc Formesyn

    6 jaar geleden
    Wat voor management is me dat? Wegblijven daar!
  • Anonymous

    6 jaar geleden
    Prima service in de Bankkantoren ondanks de negatieve mails. Denk ook eens aan het personeel. Ze hebben hier niet voor gekozen