© ISOPIX

Argenta excuseert zich voor IT-problemen: “Sorry en bedankt voor uw geduld en vertrouwen!”

Argenta had begin april zware IT-problemen. De app lag plat en ook internetbankieren lukte niet. De meeste problemen zijn sinds 6 april van de baan. Toch ondervindt een kleine groep klanten nog steeds hinder. Argenta biedt nu haar verontschuldigingen aan voor de problemen: “Sorry en bedankt voor uw geduld en uw vertrouwen!”

“Vorige week was een zware week voor Argenta en misschien ook voor u”, zo begint het bericht van Argenta aan haar klanten. De problemen bij de bank begonnen in het weekend van 1 april na een grote update van hun digitale bankenplatform. De app werkte niet meer en klanten konden niet gebruikmaken van het internetbankieren. Uiteindelijk duurde het tot 6 april voordat de ergste problemen opgelost konden worden.

LEES OOK: Klanten kwaad door problemen met nieuw bankplatform Argenta

Toch ondervonden nog enkele klanten ook daarna hinder. Argenta laat in het bericht weten dat er ook nu nog een kleine groep klanten problemen kan hebben met de app en het internetbankieren. Zij kunnen terecht bij het Contact Center van de bank.

Schadevergoeding

Om de getroffen klanten tegemoet te komen voorziet Argenta een vergoeding. Meer informatie over hoe klanten die vergoeding kunnen aanvragen is te vinden op de FAQ-pagina van de bank. Bepaalde kosten worden bovendien automatisch vergoed. Het gaat om de rente op een negatief saldo en de kosten voor geldafhaling met de kredietkaart.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer