“Smakeloze” reclame voor Bicky Burger

© rr

Een nieuwe reclamecampagne van Bicky Burger zorgde gisteren voor een bombardement aan negatieve reacties.

wer

“Om het half uur een Bicky kunnen eten zonder schuldgevoel. Toch één voordeel #dagvandeAlzheimer”, zo stond er onder een foto van twee oudere mensen.

Maar weinig mensen konden de reclamestunt smaken. “Ik hoop dat ­iedereen die aan deze campagne meewerkte alzheimer krijgt”, zo maakte ­iemand zich op Facebook boos.

Ook het Expertisecentrum Dementie Vlaanderen – alzheimer is een vorm van dementie – reageert verbouwereerd op de “smakeloze campagne, overduidelijk bedoeld om te choqueren en zo gratis publiciteit uit te lokken”, aldus directeur Jurn Verschraegen. “Ik zou er liever geen woorden aan vuilmaken, ware het niet dat het onze verdomde plicht is hiertegen te protesteren, omdat ­zoveel mensen met ­deze vreselijke ziekte te maken krijgen. De reclamestunt raakt trouwens kant noch wal: niet iedereen met alzheimer vergeet na een half uur wat hij deed, en ­alzheimer treft zeker niet alleen oude mensen”, aldus nog ­Verschraegen. “Als dit het niveau is van de mensen achter Bicky Burger, hoef ik hun hamburgers niet meer.”

Bij het bedrijf achter Bicky Burger, het ­Nederlandse voedingsconcern Izico, wil niemand één woord commentaar kwijt. Noch over de ophef, noch over het eventuele stopzetten van de campagne.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen