© Mercedes F1 team

F1 gaat exclusief beeldmateriaal op Twitter tonen

De Formule 1 vergroot haar aanwezigheid op Twitter. Er is immers een overeenkomst om exclusief videomateriaal via de sociale netwerksite te verspreiden.

F1journaal.be

Liberty Media blijft inspanningen doen om een grotere fanbase aan te spreken voor de Formule 1. Ze hebben een overeenkomst met Twitter om dit seizoen na tien GP’s een show uit te zenden net na de podiumceremonie.

De ‘F1 Live Show’ zal gepresenteerd worden door Will Buxton en zal onder andere analyses bevatten van gekende F1-gezichten. Nico Rosberg is een naam die al bevestigd heeft dat hij in de nieuwe show zal te zien zijn.

“Het is goed om te zien dat de F1 de digitale weg is ingeslagen om de al bestaande fans en de toekomstige fans meer te betrekken bij het gebeuren.” aldus Rosberg. “Ik was opgetogen om aan dit programma mee te werken toen de F1 het mij vroeg.”

Hoewel deze show in theorie in conflict zal komen met de al bestaande shows van de TV-zenders is deze overeenkomst goed nieuws voor de F1 omdat het nieuwe inkomsten met zich meebrengt.

Twitter heeft al soortgelijke overeenkomsten met de NFL (American football), NBA (basketbal) en MLB (honkbal) om exclusief beeldmateriaal te tonen na de wedstrijden. Bij die overeenkomsten worden de kosten van het beeldmateriaal goedgemaakt door de inkomsten van reclame.

Deze deal komt ook nog bovenop de lancering van de eigen streamingdienst van de F1 die beschikbaar zal zijn vanaf de GP van Spanje in bepaalde regio’s.

“We zijn trots dat we in het zog van de F1-Live deal dit nieuwe initiatief kunnen aankondigen,” aldus Frank Arthofer, directeur van digitale en nieuwe zaken van de F1. “Het is bedoeld om onze betrokkenheid met de fans te vergroten en om inkomsten te genereren op Twitter.”

“Ze kwamen al een tijdje geleden naar ons om een co-productie te doen met de nadruk op exclusief beeldmateriaal, dit om de dialoog over het raceweekend te verlengen. Als je bekijkt hoe goed geschikt Twitter wel is om gesprekken te voeren over wereldwijde live-evenementen dan is het op strategisch vlak de perfecte overeenkomst. We kijken er naar uit om samen deze show te maken in 2018,” besluit Arthofer.

Momenteel toont de Formule 1 al video's via onder andere Instagram. Met Twitter zet de sport dus een nieuwe belangrijke stap in het omarmen van de sociale media, iets dat onder de vroegere F1-baas Bernie Ecclestone geheel ondenkbaar was. Ecclestone meende immers dat de Formule 1 daarop niet actief aanwezig moest zijn.

Meer F1-nieuws op F1journaal.be:

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer