© H&M

H&M lanceert eerste 'bescheiden' modecollectie

In navolging van heel wat modelabels, zoals Nike, American Eagle en Macy's, lanceert H&M voor het eerst een zogenaamde 'modest' of 'bescheiden' modecollectie, die inspeelt op de kledingstijl van moslimvrouwen, en waarvan elk kledingstuk met lange mouwen voorzien is. Zo wenst het merk op de diversiteit en inclusiviteit van de hedendaagse markt in te spelen.

VVA

Op woensdag lanceert H&M het eerste deel van hun LTD collectie, een 'bescheiden' modecollectie die inspeelt op de noden van moslimvrouwen wereldwijd. De collectie bestaat uit kledingstukken met een etnische toets die allemaal voorzien zijn van lange mouwen én lange zomen. De rest van de collectie wordt op 23 mei vrijgegeven.

H&M is zeker niet het eerste merk dat deze markt aanboort. Nike, American Eagle en Macy's gingen het bedrijf al voor. Volgens Pernilla Wohlfahrt, het hoofd van design bij H&M, speelt het zo in op de noden van hun klanten die een steeds grotere interesse toonden in een bescheiden kledinglijn.

"Vandaag zijn wij op 69 verschillende markten actief. Wij willen ons divers en inclusief opstellen op alle markten waarbinnen we opereren en we willen iets kunnen aanbieden voor iedereen", vertelde Pernilla Wohlfahrt aan het tijdschrift Glamour. Het merk heeft dan ook hoge verwachtingen wat deze collectie betreft. Eerdere experimenten met een beperkte oplage van etnische kledingstukken bleken in het verleden ook al erg succesvol.

De collectie zal enkel deze lente verkrijgbaar zijn en dit enkel via de website.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer