Kim Kardashian werkt aan lingeriecollectie, maar die krijgt nu al kritiek

De Amerikaanse realityster Kim Kardashian gaat zangeres Rihanna achterna en brengt naar verluidt heel binnenkort een eigen lingerielijn op de markt. Maar die collectie krijgt nu al kritiek. Dat meldt entertainmentsite TMZ.

vwh

Het (hardnekkige) gerucht doet de ronde dat de 36-jarige Kim Kardashian de merknaam ‘Kimono Intimates’ zopas heeft laten claimen. Het eigen lingerielabel van Kim zou binnenkort onder die naam collecties uitbrengen met onder meer slaapkleedjes, bustiers en andere lingerie.

Maar de naam doet nu al stof opwaaien. Een kimono is immers een traditioneel Japans kledingstuk, te herkennen aan een kleurrijk patroon en wijde mouwen. Sommige fans van Kardashian uiten dat ze teleurgesteld zijn in hun idool omdat ze net dàt woord eruit kiest, terwijl ze gelijk welke andere naam zou kunnen kiezen voor haar lijn.

Slechte timing

Alles heeft te maken met een slechte timing. In april trok een Amerikaans meisje naar haar schoolbal in een typisch Chinese jurk. De jonge vrouw uit Utah werd beschuldigd van culturele toe-eigening omdat ze een zogenaamde qipao droeg, en dat zonder enige kennis van het erfgoed of cultureel belang ervan. Grappig detail: ‘Kimono’ is blijkbaar ook een merknaam van ultradunne condooms.

Het is niet de eerste keer dat een initiatief van een ster ook om die reden in vraag wordt gesteld. Een tijdje geleden kwam topmodel Bella Hadid op de proppen met een Instagramaccount voor haar alter ego: Rebekka Harajuku. De familienaam verwijst naar een populair gebied in de miljoenenstad Tokio, dat bekend is omdat dames er in de gekste outfits rondlopen. Het werd haar door sommige fans niet in dank afgenomen omdat de inhoud niet refereert naar een gekke kledingstijl.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer