"Onze welgemeende excuses", aldus de treinbestuurders in een open brief.
Volledig scherm
"Onze welgemeende excuses", aldus de treinbestuurders in een open brief. © Imagedesk / Bart Dewaele

Treinbestuurders in open brief: "Onze excuses, reizigers, voor de vertragingen"

NMBSEen groep treinbestuurders van de NMBS voert actie voor een hoger loon. Omdat ze dat voorlopig niet lijken te krijgen, houden ze momenteel een stiptheidsactie die kan leiden tot vertragingen. In een open brief aan de reizigers leggen ze hun actie uit. 

61 reacties

  • Chris Devlaeminck

    6 jaar geleden
    Het is een feit dat de directie onder de niet directie verbonden personeelsleden een chronisch te kort aan personeel creëert. Ook onder de treinbestuurders. Dit om hun eigen personeelsbestand in leven te houden. Neem 70% personeel weg op sommige bureaus en de rest moet dan nog maar 4 uur per dag werken. Op hun kont.
  • Marc Camp

    6 jaar geleden
    Ach Johan het is hier zoals gewoonlijk, klagen en zagen over werknemers vakbonden en stakingen. Die ene dag dat doet het hem altijd, altijd moeten ze hierover zagen. Als men in Duitsland gaat staken, doen ze dit voor 6 weken en langer, idem frankrijk. Maar hier klaagt men als er is 1 dag gestaakt wordt.
  • johan vankeirs

    6 jaar geleden
    Geef de klagers lik op stuk.Onze NMBS doet het goed en zeker het personeel.De top en organsatie is zeer dikwijls zelf verantwoordelijk voor de vertragingen.Zie eens naar de SNCF,die staken gewoonweg 36 dagen en gijzelen 100000 den reizigers.Hoe moeten deze mensen dagelijks op hun werk geraken?Niet klagen mensen,het kan erger!
  • Jean Pollet

    6 jaar geleden
    de vele ongevallen met vrachtwagens .Zou de stiptheid er ook voor iets tussen zitten ? geen stock , om dat uur lossen , stress . altijd spanning .Geen tijd om de veiligheid toe te passen ? privé
  • Sara Peeters

    6 jaar geleden
    Ja precies alsof treinbestuurders aan een boom groeien, ze zijn overwerkt en onderbetaald en moeten veel uren kloppen. Als ge dan geen opslag krijgt maar wel geld in projecten steekt die mislukken ge zou voor linder kwaad zijn, echt arm Belgie. Ze roepen om te privatiseren Awel doe maar dan zal de helft van de reizigers terug den auto nemen omdat de tickets duurder zijn. Ge hebt er zelf om gevraagd kom achteraf niet janken,