National Geographic en Matus Bence.
Volledig scherm
© National Geographic en Matus Bence.

Is de nieuwe National Geographic-cover geplagieerd? "Jammer dat je kiest voor een gestolen idee"

BuitenlandDe nieuwe cover van National Geographic werd meteen na de bekendmaking al een icoon genoemd. De cover laat de plasticvervuiling van de oceaan op een treffende manier zien: het lijkt een ijsberg te zijn, maar onderwater blijkt het om een plastic zak te gaan. Nu vertelt Matus Bence, een Slowaakse grafisch designer, dat hij een soortgelijke afbeelding in 2015 al maakte voor de Amerikaanse supermarkt Tesco.

4 reacties

  • Piet Van Buggenhout

    6 jaar geleden
    Wat er ook van is, de foto van National Geographic is beter op alle gebied
  • Peter Van de Velde

    6 jaar geleden
    Bovenaan internet voor iedereen, onderaan darknet(web)
  • jan Van de Velde

    6 jaar geleden
    Tesco is britisch!
  • karin verwimp

    6 jaar geleden
    Man, wat maakt dat nu uit!? Het gaat er om dat men ons eens goed met de neus op de feiten drukt want zo kan het echt niet verder met plastiek. Er moet dringend meer plastiek gerecycleerd worden. Of plastiek gemaakt worden dat biologisch afbreekbaar is.