BMW
Volledig scherm
© BMW

Primeur: BMW is de eerste met draadloos opladen van wagen

Elektrisch rijden of een plug-in hybrid: velen willen het, maar afgezien van de angst om met lege accu's te stranden, vormt ook het laden met een stekker een nadeel. BMW heeft als eerste de oplossing: inductieladen.

17 reacties

  • Geert Tamsyn

    6 jaar geleden
    Luc Lepoudre, het rendement van een EV schommelt tussen de 60 en de 70 % en is nog stijgend. De dieselwagen haalt, na een ontwikkelingsperiode van 100 jaar, nog altijd geen 20 %.
  • Geert Tamsyn

    6 jaar geleden
    Frank Joos, onze stroom voeren we al in, juist dank zij de kerncentrales, want die zijn Frans. En zo zitten wij in de top 3 van hoogste elektriciteitsprijzen, en geven wij via Electrabel een cadeau van 1,6 miljard aan de Franse aandeelhouders van Engie.
  • Hendrik Patyn

    6 jaar geleden
    Eigenlijk moeilijk te verstaan, je kunt dan 30-40 km elektrisch rijden, maar meestal worden dergelijke wagens gekocht door mensen die veel op de baan moeten. Als je dan 150km per dag doet rijdt je dan nog 115km op diesel of benzine, en is je verbruik hoog omdat je de lege batterij moet meesleuren.
  • Luc Lepoudre

    6 jaar geleden
    Het rendement van deze speeltjes is bij de laagst denkbare, hallo milieu!!
  • Rody Franks

    6 jaar geleden
    Dan gaat het laden ook draadloos, Ivo, enkel met een pakje meer free-space-loss maar op 3,15 inch ( 8 cm ) afstand is dat verwaarloosbaar. Wel had ik graag van de fabrikant de specificatie gezien op welke frequentie die transmitter dan wel werkt, en welke de spanning is van die oplaadbare batterij (high-voltage staat er op hun website, maar is dat dan 12, 24, 48 V?). Als die op 12V werkt, moet hun 3,2 kW lader wel 267 Ampere leveren....