AFP
Volledig scherm
© AFP

"Franse autoconstructeurs dreven prijs wisselstukken kunstmatig op"

In plaats van de ­werke­lijke kosten aan te rekenen voor wisselstukken lieten de Franse wagenbouwers Renault, Peugeot en Citroën klanten een veel hogere prijs betalen. Met dank aan ingenieuze software. Dat schrijft De Standaard.

56 reacties

  • Erwin De Meyer

    6 jaar geleden
    Het achterlicht van een Peugeot break 309 , huidig model bestaat uit 2 delen. Een deel op de achterklep en een deel juist boven de bumper. Als er 1 deel van de twee is beschadigt door een voorwerp dat er is ingevlogen vervangen ze in een officiële garage de 2 delen . Kost over de 400 euro geplaatst ! Het is niet meer dan een hoop gekleurde plastiek.
  • Johan Van Biesen

    6 jaar geleden
    Linker achterlicht VW Polo 9n3 op internet 59€, bij VW 215€, zonder plaatsing, dus besteld op internet en zelf geplaatst op 20 min, en ik ben niet zo handig, en je hebt enkel een kruis schroevendraaier nodig. Hetzelfde merk (Hella), maar 4x de prijs vragen + plaatsing rekenen ze nog eens een half uur erbij, dan kost zo een grap 300 €!!!! Beschaamd zijn ze niet die garages, zelfde voor klein onderhoud, bij Auto5 100€ beterkoop, groot onderhoud is 180€ minder!
  • Fernand Somers

    6 jaar geleden
    Waar is de tijd dat de meeste wagens,vooral Franse en Italiaanse weg roesten terwijl je erop stond te kijken???
  • Jan Verstrepen

    6 jaar geleden
    En dat zou ons moeten verbazen.
  • Tom Maes

    6 jaar geleden
    Niet alleen het merk van auto bepaalt de kwaliteit, vooral de kwaliteit van de garage die het onderhoud doet.... of niet goed doet is van belang. Ik wet zelfs van sabotage om naderhand nieuwe wisselstukken te kunnen verkopen en vervangen. Ook het sjoemelen met de kwaliteit van de motorolie is bij sommige garages een lucratieve gewoonte.