© Yorick Jansens

Toeristische sector wil records breken met uniek partnermodel

Meer dan 400 partners van de toeristische sector hebben dinsdag een voorstelling gekregen van de campagnes die koepelorganisatie Toerisme Limburg lanceert om meer bezoekers naar de provincie te lokken. De aanwezigen krijgen de kans om zelf de campagnes te ondersteunen en zo de impact ervan te vergroten. “Dankzij dit participatieve model breken we sinds 2015 alle toeristische records”, aldus Igor Philtjens, gedeputeerde van Toerisme.

Onder de naam World Tourism Day heeft Toerisme Limburg dinsdag het startschot gegeven voor het nieuwe toeristische seizoen 2017. Onder het thema “Troeven verbinden, impact versterken” maakten meer dan 400 toeristische partners in Bokrijk kennis met de nieuwe toeristische instapcampagnes. “Voor het derde jaar op rij werken we samen met de sector volgens een uniek partnermodel”, zegt Philtjens, die ook voorzitter van Toerisme Limburg is. “Dat bewijst de jongste jaren zijn nut. Sinds 2015 breken we toeristische records. Recente cijfers van Toerisme Vlaanderen tonen ook voor de eerste helft van dit jaar opnieuw een stijging aan, en dit als enige provincie in Vlaanderen.”

Het samenwerkingsmodel houdt in dat steden, gemeenten en toeristische ondernemers kunnen instappen bij campagnes die Toerisme Limburg voorstelt, uitwerkt en ondersteunt. “Middelen die anders versplinterd worden ingezet, kunnen zo gericht worden geïnvesteerd”, aldus nog Philtjens. “Hierdoor genieten de toeristische partners van schaalvoordelen en winnen de campagnes aan slagkracht.”

Op dezelfde bijeenkomst werd tevens de derde editie van de Limburg Vakantiegids voorgesteld. Het boek wordt verspreid op 350.000 exemplaren en bevat heel wat tips en praktische info voor toeristische bezoekers.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer