Dat het plan zou getuigen van weinig ambitie, wil de sector niet gehoord hebben. "Onze engagementen zijn concreet, becijferd en hebben een duidelijke deadline", klinkt het.
Volledig scherm
Dat het plan zou getuigen van weinig ambitie, wil de sector niet gehoord hebben. "Onze engagementen zijn concreet, becijferd en hebben een duidelijke deadline", klinkt het. © REUTERS

Bedrijven leggen lat laag in strijd tegen plastic: zakjes in de supermarkt pas tegen 2022 verdwenen

De verpakkingsindustrie heeft zelf een plan klaar om het gebruik van plastic terug te dringen en zwerfvuil aan te pakken. Maar dat plan getuigt van een stuitend gebrek aan ambitie, schrijft De Morgen.

11 reacties

  • Paul van de velde

    6 jaar geleden
    Het is een teken dat de politiek niet wil dat de economische verliezen uit de plastic industrie tegen hen gebruikt wordt. Liever nog enkele miljoenen tonnen de zee in kieperen dan drastische en dringende maatregelen te nemen. Zo kennen we onze politici.
  • Sander Clijsters

    6 jaar geleden
    typisch de mens, altijd maar wachten tot het te laat is om toch maar maximale winst te halen. Zolang de rijken maar veel geld hebben. Het milieu en de gewone mens kan de pot op.
  • rik lagrou

    6 jaar geleden
    Bedrijven welke? men neemt hun verpakking niet mee bij levering van tv -meubels of dergelijke En dan nog nodeloos gebruik van plastiek om lege karton -plastiek verpakking samen te houden voor vuilkar ?ook chefs van vuildiensten plastiek in verbrandwagen of nu herbruikbaar of niet We zijn nog ver van xxx
  • NOEL CLAES

    6 jaar geleden
    vanaf morgen zijn die weg en geef mij, zoals vroeger een papieren zak !
  • Carla Van Geel

    6 jaar geleden
    De consument zelf kan de lat wel heel hoog leggen, namelijk zoveel mogelijk plastic boycotten! De consument is altijd de grote baas maar beseft het niet genoeg. Meer bewust worden van een kleine inspanning en het zelf organiseren van alternatieven.. papieren.. kartonnen en katoenen of linnen zakjes..zoals het was vooraleer plastic bestond.. Bedrijven 'moeten' dan wel hun 'meerwinsten' omzetten naar de hoge lat.