De Beneluxtrein houdt vanaf april halt in station Noorderkempen.
Volledig scherm
De Beneluxtrein houdt vanaf april halt in station Noorderkempen. © BELGA

Stiptheid Beneluxtrein laat te wensen over: "Mag geen tweede Fyra-verhaal worden"

Sinds de Beneluxtrein, de intercity tussen Brussel en Amsterdam, voorbij Antwerpen over de hogesnelheidslijn via het station Noorderkempen (Brecht) richting Nederland rijdt, is de gemiddelde stiptheid op het traject Antwerpen-Noorderkempen tijdens de avondspits gedaald van "bijna perfect" naar 67,5 procent. Dat zegt CD&V-Kamerlid Jef Van den Bergh op basis van cijfers die hij opvroeg bij minister van Mobiliteit François Bellot (MR). "Dit mag echt geen tweede Fyra-verhaal worden", waarschuwt Van den Bergh. Eerder uitte ook het gemeentebestuur van Brecht al zijn ongerustheid.

7 reacties

  • Dick van Aggelen

    6 jaar geleden
    Dat ligt dan aan de TRAXX Baureihe 186 locomotieven die overal in Europa goed hun werk doen behalve bij de Nederlandsche Spoorwegen. Al vanaf de serie NS 3700 besteldt de NS materiëel dat meestal niet deugd. Zo konden de blauwe Benelux-hondekoppen niet naar Luxemburg rijden - wat wel het plan was - wegens te weinig motorvermogen.
  • Gerard Braeckmans

    6 jaar geleden
    Fyra is een totaal ander geval. Dat was een economische ramp. Dit is onkunde.
  • Eric Vanovermeire

    6 jaar geleden
    Onbegrijpelijk : de Fransen doen het met de Tgv vele malen beter. Ik heb op minstens 50 tgv reizen van telkens 1.000km alles bijeen misschien 45 minuten vertraging gehad (koperdiefstal of persoonsongeval).
  • Cor Vermonden

    6 jaar geleden
    En dat na een bijna prijsverdubbeling voor een ticket naar een Nederlands station.
  • Jakke Troost

    6 jaar geleden
    Bij de Fyra konden ze het op het materiaal steken. Organisatorisch moet de boel ook kloppen natuurlijk.