© ss

Zo nemen stewards en stewardessen subtiel wraak op onbeleefde passagiers

Ze zijn altijd vriendelijk, lijken ’s ochtends wel een glimlach op hun gezicht gebeiteld te hebben en blijven zelfs kalm in moeilijke situaties. Maar wat doen stewards of stewardessen wanneer een van hun passagiers hen beledigd heeft of onbeleefd is tegen hen? Wraak nemen, zo blijkt, al moet dat heel subtiel gebeuren.

nkdr

Zelfs wanneer iemand onbeleefd is, wordt er van stewards op het vliegtuig verwacht dat ze hun kalmte bewaren en blijven lachen. Maar dat betekent niet dat ze geen manieren hebben om wraak te nemen. Aan Vice deed een steward enkele van die maniertjes uit de doeken.

“Gewoonlijk probeer ik hen voor het grootste deel van de tijd gewoon te negeren. Je hebt niet echt veel opties, dus het wordt een soort machtsspelletje”, vertelt die. Al is negeren natuurlijk niet altijd mogelijk, en in dergelijke gevallen nemen ze hun toevlucht tot andere maatregelen.

“Ik probeer zo assertief mogelijk te zijn en hen te laten weten dat ik de baas ben door hen geen ijs te geven in hun sinaasappelsap, of net wel als ze geen ijs gevraagd hadden. En verder krijgen ze gewoon minder.”

Ook op de anonieme getuigenissensite Whisper laten stewards en stewardessen maar al te graag achter hoe ze wraak nemen op passagiers.

© Whisper

© Whisper

© Whisper

© Whisper

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer