Direct naar artikelinhoud
Luistercijfers

Studio Brussel moet na twee jaar Qmusic weer voorlaten. Radio 2 blijft populairste radiozender

Sam en Heidi presenteren de ochtendshow op Qmusic nu samen met Wim Oosterlinck.Beeld Medialaan

Kleine revolutie in radiolandschap. Voor het eerst in ruim twee jaar tijd springt Qmusic over Studio Brussel en wordt zo de tweede grootste Vlaamse radiozender. Qmusic haalt 12,4 procent, StuBru blijft steken op 11,2 procent. Radio2 blijkt de grote slokop met ruim 30 procent van alle luisteraars ouder dan 12 jaar.

De nieuwe hitlijst is voor het eerst samengesteld op basis van een vernieuwde, meer accurate meting en bestrijkt de periode van 2 januari tot en met 6 mei van dit jaar. Uit de nieuwste meting blijkt dat ‘Sam, Heidi & Wim' op Qmusic het populairste ochtendprogramma is bij 18- tot 44-jarigen en goed voor 492.000 luisteraars.

Op de werkvloer is Qmusic de meest beluisterde zender (goed voor 22,3 procent marktaandeel). MNM is dan weer de populairste jongerenradio, Radio 1 en Klara blijven stabiele doelgroepzenders. JOE scoort in de doelgroep 35 tot 54-jarigen 12,9 procent. In die doelgroep haalt classics-zender Nostalgie 9,8 procent.

Alle VRT-radiozenders samen bereiken elke dag 3,2 miljoen Vlamingen. De twee Medialaan-radiozenders zijn goed voor 1,3 miljoen luisteraars.