Beeld van een 24 urenstaking vorig najaar. ACOD Spoor zegt bezorgd te zijn over de veiligheid op het spoor tijdens de 48 urenstaking die gisterenavond begonnen is. Personeel dat niet de gepaste opleiding kreeg, zou moeten instaan voor de verkeerscontrole tijdens de staking. Infrabel ontkent.
Volledig scherm
Beeld van een 24 urenstaking vorig najaar. ACOD Spoor zegt bezorgd te zijn over de veiligheid op het spoor tijdens de 48 urenstaking die gisterenavond begonnen is. Personeel dat niet de gepaste opleiding kreeg, zou moeten instaan voor de verkeerscontrole tijdens de staking. Infrabel ontkent. © James Arthur

Socialistische bond bezorgd over veiligheid tijdens spoorstaking

ACOD Spoor zegt bezorgd te zijn over de veiligheid op het spoor tijdens de 48 urenstaking die gisterenavond begonnen is. Personeel dat niet de gepaste opleiding kreeg, zou moeten instaan voor de verkeerscontrole tijdens de staking. Infrastructuurbeheerder Infrabel zegt "gechoqueerd" te zijn en spreekt van "geruchten die verspreid worden".

25 reacties

  • Peeters Freddy

    6 jaar geleden
    De klucht van de week, cipiers gaan zaterdag en zondag werken omdat ze dan 50 en 100% van hun loon bijverdienen. Als de bonden vrezen voor de veiligheid bij de NMBS dan moeten ze gaan werken en niet de onnozelaar uithangen.
  • RONNY DE PETTER

    6 jaar geleden
    De veiligheid van de reizigers misbruiken om hun gelijk te halen terwijl ze staken , moet er nog zand zijn !!!!
  • marc castermans

    6 jaar geleden
    Ik denk dat van bij de aanwerving bij de spoorwegen er een document moet getekend worden waarin de verplichting is opgenomen om jaarlijks minstens 50 dagen te staken. Vele reizigers haken af en dit zal tot banenverlies leiden, je moet al goed gek zijn om nog de trein te nemen.
  • RONNY DE PETTER

    6 jaar geleden
    de veiligheid van de reizigers misbruiken om hun gelijk te halen
  • jan boden

    6 jaar geleden
    Als je dan toch zo bezorgd bent, staak dan niet hé. De veiligheid van de reizigers zou toch altijd een prioriteit moeten zijn ?