EPA
Volledig scherm
© EPA

Ook Hyundai en BMW waarschuwen voor banenverlies door importheffingen VS

Autobouwers Hyundai en BMW hebben zich aangesloten bij de reeks automakers wereldwijd die waarschuwen voor de gevolgen van importheffingen op auto's en auto-onderdelen door de Verenigde Staten. 

11 reacties

  • André Peeters

    6 jaar geleden
    Als iedereen eerlijke import en export hanteert zijn er geen problemen maar het is hier al aangekaart, China mag doen wat ze willen, ze hebben iedereen in de greep met hun namaakindustrie, zonder te investeren in research. Trump is de enige die er durft tegen ingaan en met recht en rede maar er zijn hogere machten in de wereld die tegen de schenen gestampt worden door een weldenkende Trump en dus moet hij met de grond gelijk gemaakt worden. Dezen die later 'zien' zullen zijn gelijk zien.
  • Jan Van Overveldt

    6 jaar geleden
    Hoeveel staal steekt er feitelijk in een personenwagen? 500kg? De rest zijn verf binneninrichting zetels en kussen en een motor en versnellingsbak die in Z-Korea zijn gemaakt. Als je de auto in de US maakt is kostprijsverhoging enkel 100 Dollar op de invoer van het staal. Als je werkelijk alles in het buitenland laat maken (bv. Mexico) en invoert naar het US assemblagebedrijf dan zal de verhoging zelfs nog geen 10% zijn.
  • Jan Verstrepen

    6 jaar geleden
    Ze hebben het weer gevonden het zal daaraan liggen.
  • marc werbrouck

    6 jaar geleden
    Jurgen Latet: correcte opmerking maar zo zien de autobouwers het niet. Zij zien enkel de goedkope arbeiders zonder syndicale afvaardiging en als ze een persoontje beu zijn staan er duizenden andere klaar als vervanger. Noch de EU noch de VS durven nu tegen de schenen van China trappen want al hun sterke bedrijven zitten in China met alle knowhow vandien. Trump zal zeker iets moeten gaan doen of hij loopt keihard met zijn hoofd tegen een betonnen muur.
  • vanrobaeys franky

    6 jaar geleden
    we zullen een andere auto kopen