© REUTERS

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© REUTERS

© REUTERS

© AFP

© AFP

© REUTERS

© AFP

© AP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

© AFP

thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null
thumbnail: null

Het feminisme van Dior

“We Should All Be Feminists”, staat te lezen op één van de T-shirts op de catwalk bij Dior. Nieuwe creatief directeur Maria Grazia Chiuri, de opvolgster van Raf Simons, brengt met haar eerste collectie voor het Franse modehuis een ode aan de vrouw. Haar inspiratie haalde ze bij de gelijknamige lezing van Chimamanda Adichie, een Nigeriaanse schrijfster die wordt gezien als één van de belangrijkste van haar generatie en wiens teksten onder meer terugkomen op het nieuwe album van Beyoncé. Concreet uit de vrouwelijke kracht van Chiuri zich in elegante uniformen die het dna van Dior respecteren (jasjes met knopen, lange vrouwelijke rokken), maar het anderzijds over een meisjesachtig speelse en toch stoere boeg gooien.

tib
Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer