Photo News
Volledig scherm
© Photo News

Allereerste minimale dienstverlening bij spoorstaking overwegend positief onthaald

De minimale dienstverlening bij het spoor, die vorige week tijdens de 48 urenstaking van de socialistische vakbond ACOD Spoor voor het eerst werd geactiveerd, krijgt een positieve evaluatie. "Het blijft een noodoplossing, maar de treinen die we hadden aangekondigd, hebben ook effectief gereden", vat men bij spoorwegmaatschappij NMBS samen. "Dit is veel duidelijker voor de reizigers."

6 reacties

  • Carolien Bellis

    6 jaar geleden
    Was een goede regeling. Wij moesten in Brussel zijn en we zijn er gemakkelijk geraakt. Ook vrienden van ons zijn er goed eentje met wat vertraging maar het ging nog! Minimale dienstverlening is heel goed! Goed plan NMBS!
  • Benny Deridder

    6 jaar geleden
    Maak van de minimale dienstverlening de normale dienstverlening en smijt bijgevolg al de overbodige stakers buiten.
  • Ramon Simon

    6 jaar geleden
    Omdat er geen volk was. En wat met al die mensen die er niet geraakten? Misschien is het goedkoper om 2 op 3 treinen af te schaffen? Weet je waarom mensen lastig zijn als het spoort staakt? Omdat dit een echte job is die maatschappelijk belangrijk is.
  • mike dierickx

    6 jaar geleden
    De minimale dienst verlening heeft goed gewerkt voor mij die dag. Ik was goed op hoogte van wat me te wachten stond en heb mijn bestemming met zo goed als geen extra tijd of hinder kunnen bereiken. Als je dan toch geen stakingen kan vermijden, dan is dit de beste oplossing voor de reizigers. Een pluim voor de gene die vrijdag en zaterdag de dienst planningen hebben gemaakt.
  • jan van dessel

    6 jaar geleden
    NMBS terecht tevreden, net zoals iedereen die afhankelijk is van de trein om te kunnen gaan werken.