Sinds de eeuwwisseling is de winstmarge van Belgische bedrijven spectaculair toegenomen. Van ongeveer 7 procent tot maar liefst 106 procent in 2016. Dat betekent: voor elke euro die ze zelf moeten betalen om hun eigen variabele kosten te dekken, kunnen ze de eindklant een bijkomende euro aanrekenen.
Volledig scherm
Sinds de eeuwwisseling is de winstmarge van Belgische bedrijven spectaculair toegenomen. Van ongeveer 7 procent tot maar liefst 106 procent in 2016. Dat betekent: voor elke euro die ze zelf moeten betalen om hun eigen variabele kosten te dekken, kunnen ze de eindklant een bijkomende euro aanrekenen. © thinkstock

Winstmarge van Belgische bedrijven stijgt spectaculair: werknemer en consument dupe

Het verschil tussen verkoopprijs en kosten is aanzienlijk toegenomen. Zeker in België. Consument en werknemer zijn de dupe, schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad vandaag.

100 reacties

  • Tom Faes

    6 jaar geleden
    Wij hebben met twee buren afgesproken ieder om beurt naar Nederland en de besparing op onze inkopen is aanzienlijk. Als de huidige politici denken met onze voeten te kunnen blijven spelen, mispoes.
  • Jan Verstrepen

    6 jaar geleden
    Producent en arbeiders zijn altijd de dupe helaas werken de arbeiders zelf mee aan hun ondergang.
  • Fonske Beys

    6 jaar geleden
    Dagje naar Nederland - Duitsland- Frankrijk . Je 100 € is er tot het dubbele waard .Verleden week in Aken, midden in de stad cola ligt 1.90 € saus bij de frit 0.50 € . Hier in frituur 0.90 € tot 1 € !!!
  • Ronny Ooijen

    6 jaar geleden
    Vandaar dat VOKA en butler Bartje zo tevreden zijn.
  • Ronny Ooijen

    6 jaar geleden
    Geert Heylen,geen enkele erkende handelaar (zowel klein als groothandel) mag geen enkel product verkopen met verlies.