Photo News
Volledig scherm
© Photo News

Chauffeurs De Lijn leggen werk neer voor collega die ontslag kreeg na handgemeen met passagier

In Sint-Niklaas legt een zeventigtal chauffeurs van De Lijn het werk neer omdat een collega ontslagen werd na een geval van agressie. De oproep wordt gesteund door de vakbonden, die spreken van een "onmenselijke reactie" na een geëscaleerde ruzie met een passagier. Maar De Lijn verdedigt het ontslag. Bijna alle chauffeurs die in dienstverband voor de vervoersmaatschappij werken, nemen deel aan de actie.

43 reacties

  • Anne Hick

    6 jaar geleden
    Basso naciye lol een klant heeft niet altijd gelijk. En zeker niet als ze het openbaar vervoer nemen. De chauffeur moet zich aan de weg codes en regels van hun werk houden. Dus als ik niet betaal is de mijn recht als klant? Echt fout he
  • Rachel Cornette

    6 jaar geleden
    Ik woon in Gent en neem iedere dag openbaar vervoer sommige chauffeur zouden bij de opstap van de bus een wat vriendelijker mogen zijn ik vraag soms eens waar de rit naartoe ga en dan word ik echt heel ombeleeft aangesproken met ge zie Da toch of heel kort kijkt op de plakaten als dan iemand opstapt die agressief al een eigenschap heeft dan gaan inderdaad stoppen doorslaan natuurlijk zelfbeheersing zou dan wel mogen nee de meeste zijn echt niet vriendelijk
  • Laetitia Destrebecq

    6 jaar geleden
    Gisteren nog getuige geweest hoe een passagier eerst verbaal agressief werd tegen een buschauffeur, hij werd agressiever, de conducteur wouw de escalatie stoppen maar draaide om in een vuisgreep....pfff In terugweg heb ik zitten tellen hoeveel mensen nog een goeiedag zeggen tegen de chauffeur: bedroevend laag. Respect begint bij kleine dingen.....
  • hasso Naciye

    6 jaar geleden
    Mensen! een klant geeft altijd gelijk punt uit.
  • Cem Kilic

    6 jaar geleden
    Wat moet een chauffeur dan wel doen? Zichzelf in elkaar laten slaan? Of toekijken hoe zijn vingers worden geplooid? Een mens mag zich al niet meer verdedigen