Gezocht: vijftig rijke Arabieren die een miljoen over hebben voor een Nissan
Nissan is op zoek naar 50 klanten die bijna een miljoen euro over hebben voor een Nissan. Het speciale zit hem in het unieke koetswerk en het aparte interieur. Maar of dat nu de prijs van 900.000 euro exclusief belastingen rechtvaardigt?
Nissan ontwikkelde de auto samen met het Italiaanse ontwerpbureau Italdesign. Het gaat om een strakke GT-R met 720 pk. Een one-off om de vijftigste verjaardag van de GT-R-badge te vieren, zo bleek. Niet alleen dus, want in een persbericht over de R50 is te lezen dat deze te zien is op het Goodwood Festival of Speed, en dat niet alleen.
We citeren: "Afhankelijk van de reactie op Goodwood en andere globale evenementen de komende maanden is de bouw van een klantenversie mogelijk. Niet meer dan 50 units zullen geproduceerd worden door ItalDesign - naar specifieke wens van elke klant - met een startprijs die geschat wordt op 900.000 euro."
Die klant wordt naar verluidt vooral in het Midden-Oosten gezocht. Wie anders wil een miljoen uitgeven aan een Nissan met goudaccenten? Toegegeven, de biturbo V6 krijgt grotere turbo’s van de GT3 racer, een sterkere krukas, zuigers, drijfstangen en lagers, andere brandstofinjectoren en nog een aantal aanpassingen. Maar toch denken we dat het ietwat te hoog gegrepen is qua prijs. Immers: de Nismo GT-R waarvan dit model is afgeleid, kost nog geen 200.000 euro.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Livios
‘Gebruik in dat geval nooit azijn’ en ‘pas op met hogedruk’: zo ga je wél voor een brandschoon terras
-
PREMIUM
HLN ONDERZOEK. Oude eigenaar kan zijn auto na verkoop nog traceren in app: “Ik kan hem zelfs nog altijd ontgrendelen”
Een klein jaar geleden levert onze techjournalist Kenneth Dée zijn oude leasingwagen in. Maar nog altijd ziet hij waar die nu rondrijdt. Via de app van de fabrikant kan hij de wagen bedienen en zelfs openmaken. Dat is het begin van een zoektocht die ons leidt naar een parkeergarage in Spanje én een pijnlijke vaststelling: “Hier hebben verschillende merken last van en het kan gevaarlijk zijn.” -
Livios
Zo gebruik je je wasmachine en droogkast slimmer: “Het kost je iets meer, maar je bespaart ermee op de lange termijn”
Wie besparingen op de energiefactuur zoekt, neemt best een kijkje in de waskamer. We gebruiken de wasmachine en de droogkast vaak en die toestellen vertegenwoordigen dan ook een noemenswaardig deel van je energieverbruik. Hoe gebruik je ze op de meest energiezuinige manier? Bouwsite Livios vroeg het aan Arjan Hoffer van Bosch en Siemens. -
-
Wereldrecord: dit is het hoogste bedrag dat ooit voor een auto werd betaald
-
PREMIUM
Wie thuis zijn elektrische bedrijfswagen oplaadt, kan kosten belastingvrij terugkrijgen: “Maar er zijn voorwaarden”
Als je tankt met een bedrijfswagen die op een fossiele brandstof rijdt en je werkgever die kosten terugbetaalt, betaal jij geen belasting op dat voordeel. Maar hoe zit dat met een elektrische auto die je thuis oplaadt? Zijn de elektriciteitskosten die je werkgever terugstort op je rekening ook belastingvrij? En wat als je je bedrijfsauto oplaadt met zonne-energie? Wim Depondt van Acerta Consult legt uit en haalt heikele punten aan. “Je elektrische bedrijfsauto opladen kan tot een maandpiek leiden, en dus je capaciteitstarief verhogen.” -
Zo ontdek je de echte kilometerstand van een auto
Het terugdraaien van kilometerstanden bij tweedehands auto’s vormt nog altijd een groot probleem. Gelukkig zijn er ook andere zaken dan de kilometerteller waaraan je kan aflezen of de gereden afstand realistisch is. We zetten enkele tips op een rijtje. -
217
DEBAT VAN DE DAG. Moeten middenvakrijders vaker en strenger gestraft worden?
-
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
-
Independer
‘Niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen’: je ziet het vaak in parkeergarages, maar is dat ook écht zo?
We doen het voortdurend, zonder erbij na te denken: de wagen stallen in een ondergrondse parkeergarage, en dus vaak op privédomein. Maar wat als je er een ongeval hebt? En wie is verantwoordelijk bij inbraak of diefstal? Independer.be geeft een overzicht van alles wat je moet weten. -
Verzonken portiergrepen: hip, maar ook gevaarlijk? Duitse Touring waarschuwt voor risico
Ze zijn hip, elegant en aerodynamisch, maar niet helemaal zonder gevaar: de modieuze verzonken deurgrepen, die steeds meer automerken toepassen. Automobielorganisatie ADAC, de Duitse evenknie van Touring, waarschuwt eigenaren van auto's met deze handgrepen voor het risico dat hulpverleners de deuren niet, of niet snel genoeg, kunnen openen. -
9
Tesla gaat 14.000 banen schrappen: “Er is niets dat ik meer haat, maar het moet gebeuren”
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerHugo Van Haevre
Filip Vanlaeken
Yannik Samoy