"De fout ligt bij ons": Telenet belooft oplossing voor klant die al 15 maanden wacht tot losse kabel wordt vastgemaakt
telenetIn de Prins Albertlaan in Oostende wachten bewoners al 15 maanden op Telenet om een kabel aan hun gevel vast te maken.
"In april 2017 heb ik werken laten uitvoeren aan de gevel van onze woning. Voor het uitvoeren van deze werken, moest de distributiekabel van Telenet, die over de gevel loopt, losgemaakt worden. Nadien hebben wij contact opgenomen met Telenet om deze kabel opnieuw te bevestigen", vertelt Ann-Marie Taelen. "Ik kreeg te horen dat ze daarvoor toestemming nodig hadden van de stad Oostende én van het gewest. Dat om een simpele kabel te bevestigen. Na drie maanden belde ik eens voor een stand van zaken en toen kreeg ik te horen dat Oostende al toestemming had gegeven maar het gewest nog niet. Enkele maanden later kreeg ik opnieuw dezelfde uitleg. Toen ik deze week belde, werd ik van de ene naar de andere medewerker doorverbonden. Waarom moet het zo moeilijk zijn om gewoon een kabel vast te hangen?"
De inwoners en de aannemer die de werken aan de gevel uitvoerde doen het niet zelf omdat ze dan ook verantwoordelijk zijn voor alle schade mocht er iets fout lopen. "We zijn het ondertussen wel stilaan beu, want ondertussen zorgt de kabel telkens voor schade aan de gevel als er hevige wind is, iets wat wel vaker voorkomt aan de kust. Daarnaast is het esthetisch ook gewoon lelijk, dat terwijl we net onze gevel hebben gerestaureerd", vertelt Anne-Marie.
Dan toch oplossing
Telenet bedrijf geeft ondertussen toe dat iets is misgelopen bij de behandeling van het dossier nadat ze gecontacteerd werden door onze redactie. “De fout ligt bij ons”, licht Isabelle Geeraerts van Telenet toe. “De bedoeling was om de kabel ondergronds te brengen, maar daarvoor waren drie vergunningen nodig. De eerste twee waren al in orde, maar de derde werd niet aangevraagd. We zijn nu op de hoogte van het probleem en zullen zo snel mogelijk voor een oplossing zorgen."
"Omdat tijdens de zomermaanden niet mag gewerkt worden in deze zone zullen we zo snel mogelijk regelen dat de kabel wordt bevestigd in afwachting van de werken om het ondergronds te brengen. We kijken ook voor een compensatie voor het ongemak van de bewoners. We begrijpen dat dit zeer verveld is”, klinkt het nog.
De bewoonster van het huis had nochtans zelf al meermaals contact opgenomen met Telenet. “We zullen onderzoeken hoe het komt dat zij niet bij de juiste persoon is terecht gekomen. Het gaat om een miscommunicatie. We zoeken uit waar het is misgelopen om dit bij te sturen.” (LBB)
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
KIJK. Mannelijke AI-robot legt ongevraagd hand op bil van journaliste
-
Telenet-klanten kunnen binnenkort al sprekend zappen en via hun decoder Netflix kijken
Telenet zal nog dit jaar zijn langverwachte nieuwe decoder voor digitale televisie testen bij 20.000 klanten. Dat heeft Telenet-topman John Porter vandaag gezegd. Opvallend is dat klanten de nieuwe decoder zullen kunnen besturen door tegen de afstandsbediening te praten. -
Je vergeet maar beter niet je paswoord voor de Apple Vision Pro-bril
De VR-bril van Apple is nauwelijks op de markt in de VS of er duikt al een frustratie op voor wie zijn/haar paswoord van de Vision Pro is vergeten. Die moet dan misschien wel naar de winkel, raadt Apple zelf aan. -
-
Telenet
Telenet-topman noemt argumenten van aandeelhouder "bullshit"
-
China wil geen Amerikaanse processoren meer in overheidscomputers
China wil af van overheidscomputers en servers die draaien op Amerikaanse microprocessoren van Intel en AMD, meldt de Britse zakenkrant Financial Times. -
telenet
Telenet gunt aandeelhouders buitengewoon dividend
Telenet gaat de aandeelhouder een buitengewoon dividend uitbetalen van 600 miljoen euro. Dat meldt het telecombedrijf in de marge van de presentatie van de kwartaalresultaten. -
Livios
Groen, rood, blauw of geel: richt je dak klimaatvriendelijk in met deze slimme tips
-
1
“Apple verkocht zeker 160.000 exemplaren van nieuwe Vision Pro-bril tijdens lanceerweekend”
-
OOSTENDE
Al 15 maanden wachten om losse kabel vast te maken
In de Prins Albertlaan in Oostende wachten bewoners al 15 maanden op Telenet om een kabel aan hun gevel vast te maken. -
Gouden Giro2
Van Pogacar over Uijtdebroeks tot Piganzoli: de Gouden Giro-ploeg van Michel Wuyts
Zaterdag is het eindelijk zover: dan gaat de Ronde van Italië van start. Onze analist Michel Wuyts kijkt ook nu weer in zijn glazen bol. Ben jij het eens met Wuyts of denk je er helemaal anders over? Bewijs dat je de grootste kenner bent met de Gouden Giro en maak kans op 5.000 euro cash en nog heel wat andere prachtige prijzen dankzij HLN. -
Independer
Waarom domiciliëring of automatische betaling van je telecomfactuur vaak geen goed idee is
19 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerHugo Van Haevre
Bart Vanlierde
james vroman
Patrick Coulier
Koen Seghers