Adidas scoort tijdens tweede kwartaal dankzij WK voetbal

© BELGAIMAGE

Het sportkledingmerk Adidas heeft meer sportartikelen aan de man gebracht dankzij het WK voetbal in Rusland. Het Duitse concern kan terugkijken op een sterk tweede kwartaal. Met name in Noord-Amerika en Azië was er sprake van een verkoopspurt.

De sportkledingfabrikant dribbelde de verwachtingen van analisten met een stijging van de operationale winst met 17 procent tot 592 miljoen euro. De omzet bedroeg 5,26 miljard euro, 10 procent meer dan in het tweede kwartaal vorig jaar.

De resultaten werden vooral gestuwd door een sterke vraag naar voetbalschoenen, loopschoenen, sneakers en trainingspakken. De verkopen groeiden in Azië (plus 19 procent) het sterkst, gevolgd door Noord-Amerika, met een toename van 16 procent. In West-Europa bleef de omzet onveranderd vergeleken met vorig jaar. Dochtermerk Reebok deed het minder goed, met een verkoopdaling van 3 procent.

Adidas houdt vast aan zijn verwachting voor heel 2018. Naar verwachting groeit de omzet met ongeveer 10 procent, terwijl de brutowinstmarge iets toeneemt tot 50,7 procent. Daarmee komt de nettowinst naar verwachting uit tussen de 1,62 miljard en 1,68 miljard euro.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen