Virgil Abloh slaat handen ineen met Nike én Serena Williams
Virgil Abloh, de man achter het excentrieke modelabel Off-White en creatief directeur voor Louis Vuitton, staat erom bekend om heel wat zijprojecten te hebben. De laatste in dat rijtje? Een samenwerking met niemand minder dan Serena Williams en Nike.
Het gaat om een capsulecollectie genaamd Queen die volledig gebaseerd is op Serena Williams als sportvrouw. "Toen ik de outfits ontwierp, dacht ik bewust aan de manier waarop Serena speelt en haar oog voor esthetiek. Én het zelfvertrouwen dat ze uitstraalt, daar heb je een flinke dosis van nodig als je meespeelt aan de top", vertelt Abloh aan Vogue.
Je kan je verwachten aan drie paar sneakers, een bomberjack, een tas en een jurkje met tutu. Dat laatste is niet toevallig het favoriete stuk van Williams. "Ik heb nog nooit een tutu gedragen. Het is altijd al mijn droom geweest om eens een tutu aan te trekken. Ik kan niet wachten om het te dragen op een tennisbaan", reageert de 36-jarige tennisster enthousiast. "Ik voel me er zo vrouwelijk in. Daarom dat ik het zo geweldig vind. Deze tutu drukt eigenlijk uit dat je tegelijk sterk én mooi kunt zijn."
Dat komt volledig overeen met de visie van Abloh. "Tennis heeft een elegant kantje. Het is een agressief en krachtig spel, maar het vraagt ook een zekere finesse en precisie", zegt hij nog. "Net daarom is de jurk vrouwelijk, maar met een agressief kantje."
Prijzen gaan van $ 150 tot $ 900 (omgerekend ongeveer € 130 tot € 790). De lijn is later deze maand verkrijgbaar in enkele geselecteerde Nike winkels. Wij hopen alvast dat er eentje uit België bij zit of dat de stuks ook online te koop zullen zijn.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
-
Tepels, trenchcoats en tijdloze elegantie: deze trends van op de catwalks zal je ook echt willen dragen
Dé modemaand van het voorjaar begon in New York, ging naar Madrid, Londen en Milaan en eindigde gisteren officieel met Paris Fashion Week. Het doel: ons een glimp geven van de mode voor de komende herfst en winter. Van de terugkeer van 'boho chic’ tot veel bloot, tepels en fel benadrukte tailles: moderedacteur David Devriendt overloopt de trends die je wil onthouden. -
Steeds meer Vlamingen helen gebroken hart met een ‘divorce ring’: “Ik heb ook goede herinneringen aan de scheiding”
Terwijl we vroeger na een mislukt huwelijk onze trouwring diep en duister opborgen, blijven we er nu vaker mee pronken. Dat merken Vlaamse juweliers. Mensen die hun trouwring bij hen tot een nieuw design laten herwerken, zien het als een deeltje van hun leven dat ze willen blijven koesteren: “Sommigen beginnen te huilen.” -
-
Minder acne, rimpels of schilfertjes door filters op je douchekop: werkt het echt? 3 experts reageren op de hype
-
Independer
De waarde van je inboedel fout ingeschat? Dan riskeer je een financiële aderlating bij brand of diefstal
Wil je niet het risico lopen onderverzekerd te zijn, en bij brand of diefstal bijgevolg een te lage schadevergoeding uitbetaald te krijgen, dan moet je een juiste inboedelbeschrijving maken om de waarde van je bezittingen in te schatten. Maar hoe doe je dat precies? Independer.be geeft vijf onmisbare tips. -
Virgil Abloh maakt zijn debuut voor Louis Vuitton in Parijs
Sinds eind maart bekend was geraakt dat Virgil Abloh was aangesteld als creatief directeur voor de mannenlijn van Louis Vuitton staan de verwachtingen hooggespannen. En nu zijn die ook eindelijk ingelost. Gisteren toonde de designer zijn eerste mannencollectie voor het Franse modehuis. -
“Eleganter dan een sneaker, minder ordinair dan een naaldhak.” De schoen van je oma breekt door als supertrend
-
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
-
Een wondermooie vrouw, maar is ze echt? Bekend merk belooft nooit met AI te werken voor hun advertenties
Een Belgische vrouw op vijf zou vijf jaren van haar leven inruilen voor een perfect lijf en uiterlijk. Dat blijkt uit een onderzoek van Dove. En het grootste gevaar is nog op komst, waarschuwt het verzorgingsmerk. “Onderscheiden wat echte schoonheid is en wat door AI is gemaakt, zal moeilijker worden.” Het merk onderneemt nu stappen om die evolutie tegen te werken. -
De populairste modemerken van het moment zijn...
Naar goede gewoonte heeft Lyst opnieuw een halfjaarlijks rapport uitgebracht met de hipste merken van het moment. Vorig jaar werd Gucci van de troon gestoten door Balenciaga, maar nu klimt het Italiaanse modehuis weer naar de top. -
Met dit stappenplan verloopt zelfbruinen vlekkeloos: “Bleekscheten beginnen best met een gradual tan”
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer