De Amerikaanse gewoonte om voor een footballmatch ballonnen op te laten, zou wel eens tot het verleden kunnen gaan behoren.
Volledig scherm
De Amerikaanse gewoonte om voor een footballmatch ballonnen op te laten, zou wel eens tot het verleden kunnen gaan behoren. © AP

Na plastic tasje en rietje ligt in VS nu de ballon onder vuur

Plastic tasjes zijn al een tijdje niet meer gratis en supermarkt Lidl stopt volgend jaar zelfs helemaal met de verkoop van plastic wegwerpartikelen. McDonald's en Starbucks verruilen de plastic rietjes bij hun drankjes voor een milieuvriendelijker exemplaar. In Amerika heeft men de volgende vervuiler al op het oog: de ballon.

25 reacties

  • KOENRAAD RABAU

    3 jaar geleden
    Als je die aluminium coated ballonnen bedoelt, dan ja, die verteren niet. De gewone latex ballonnen verteren gewoon. Straks lag niets meer. Anti is de nieuwe mode.
  • Mike Denys

    5 jaar geleden
    Voor de meeste producten is er een veel beter alternatief voor het milieu ( en dus ook de mens). Ik vindt het super dat er steeds meer vervuilende producten van de markt gehaald worden. Hopelijk volgt de grote industrie ook snel.
  • fons van loon

    6 jaar geleden
    Volledig terecht!
  • Louis D'Hondt

    6 jaar geleden
    En nu nog de renners en wielertoeristen verbieden om hun bidons, papiertjes en zakjes weg te gooien en we zijn op goede weg.
  • Johan Van Biesen

    6 jaar geleden
    Het gaat hun inderdaad niet over de vervuiling door het rubber dat in de natuur terechtkomt maar omdat Helium zeldzamer wordt en niet onuitputbaar is, dat is de reden en enkel dat.