Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Populairste oogschaduwpalet ooit gaat uit de handel

"Dierbaren, we nemen afscheid van het wereldberoemde Naked-oogschaduwpalet". Moederbedrijf Urban Decay heeft beslist om het palet niet langer te produceren en kondigt dat op dramatische wijze aan: met een begrafenis.

lla

Toen Urban Decay acht jaar geleden op de proppen kwam met het Naked-oogschaduwpalet liepen vrouwen over de hele wereld storm voor de oogschaduw. De cosmeticareus verkocht maar liefst twintig miljoen exemplaren of uitgedrukt in tijd: elke zes minuten ging er wel een palet over de toonbank. De verkoop was goed voor een duizelingwekkende opbrengst van 1 miljard dollar (zo’n 865.150.000 miljoen euro). De oogschaduw doet het daarmee zelfs beter dan alle make-upproducten van realityster en onderneemster Kylie Jenner samen.

Maar toch heeft het cosmeticamerk beslist om er de stekker uit te trekken. De precieze reden is voorlopig nog niet duidelijk ,al ging het palet de laatste jaren aanzienlijk minder over de toonbank. “Het is pijnlijk om je verleden achter te laten, maar het is ook nodig om te evolueren”, stond te lezen in een kort persbericht.

Begrafenis

Dat de fans van het eerste uur het palet gaan missen, is alvast duidelijk op sociale media. Onder meer merk ambassadeur Nicole Richie hield samen met enkele bekende influencers een begrafenis voor het palet.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer