Make A Wish krijgt 6.666 euro van UCLL-studenten

De studenten van hogeschool UC Leuven-Limburg, keuzetraject KMO, zijn er dit jaar opnieuw in geslaagd om met het initiatief 'Pop-Up 2.0' een bijzonder mooie opbrengst te genereren. Tijdens de proclamatie van Management Limburg overhandigden UCLL-studenten – sinds zaterdag officieel UCLL-alumni – een cheque ter waarde van maar liefst 6.666 euro aan ‘Make-A-Wish’.

Yolanda Jackers

De afgestudeerden geloven sterk in de helende kracht van een wens en kozen er daarom voor om de opbrengst van hun project aan dit goede doel te doneren. Het bedrag dat dit jaar geschonken werd, sluit bovendien mooi aan op de donatie van vorig jaar. Toen doneerden de vorige lichting afgestudeerden van het keuzetraject KMO 5.555 euro aan vzw De Kleine Prins.

Dit voorjaar baatten de laatstejaarsstudenten verschillende leegstaande winkelpanden in en rond Shopping 2 in Genk uit. Als echte Moving Minds gaven ze blijk van waar ondernemerschap: van een idee op papier tot en met de eigenlijke uitbating van de winkels. Dit initiatief stimuleert de ondernemingszin van de UCLL-studenten, de regionale meerwaarde en de multidisciplinaire samenwerking tussen verschillende opleidingen en Stad Genk. Met de opbrengst van de pop-ups tovert Make-A-Wish een lach op de gezichtjes van hun wenskinderen en hun naaste familie.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer