Supermarktketen Lidl verrast op Amsterdam Fashion Week, al vallen vooral de sokken in de smaak
De meest spraakmakende show op de modeweek in Amsterdam was veruit die van Lidl. Topmodel Heidi Klum presenteerde er niet alleen haar vijfde collectie voor de supermarktketen, maar daarnaast kregen ook vier jonge Nederlandse ontwerpers de kans om een outfit te ontwerpen en voor te stellen. Al vielen vooral de witte sportsokken met Lild-logo in de smaak bij de genodigden.
Waar de eerste collectie van Heidi Klum voor Lidl nog voorgesteld werd op de modeweek in New York, werd voor de vijfde samenwerking uitgeweken naar de iets bescheidenere Amsterdam Fashion Week. "Ik wou vooral geen enkele vrouw uitsluiten. In de supermarkt zie je elk type vrouw, en dus moeten ze allemaal de collectie kunnen shoppen,” legde Klum vorig jaar aan ons uit in New York. En dat is nog steeds van toepassing op deze collectie. De lijn bevat dan ook vooral basisstukken in verschillende kleuren. “Als ik echt de laatste mode had willen volgen, had ik veel meer verschillende prints door elkaar gebruikt. Maar de gewone vrouw in de straat - of in dit geval supermarkt - heeft het volgens mij best moeilijk met die combinatie. Basics met een twist zijn veel toegankelijker,” aldus Klum aan NINA.
Het artikel gaat verder onder de foto.
De collectie was opgedeeld in vier kleurenthema’s en aan elk thema was een onlangs afgestudeerde modestudent gekoppeld. Zij mochten binnen dat kleurenpalet elk een outfit ontwerpen en die voorstellen tijdens de modeshow. Op de website van de Nederlandse ELLE kan gestemd worden voor de leukste creatie, de winnaar krijgt een geldprijs van 7.500 euro én mag een halfjaar gratis winkelen bij de supermarkt.
Toch gingen niet die extravagante ontwerpen met de meeste aandacht lopen, maar vielen vooral de Lildsokken het meest in de smaak. Die witte sportsokken met het logo van de keten op, werden op de slotdag van de modeweek uitgedeeld aan de genodigden en daarna druk gedeeld op sociale media. “Het werd zo hysterisch rondom die sokken,” zei marketingmanager Christine Braun na afloop aan Het Parool, “dat we nu overwegen ze eenmalig in de winkel te verkopen.”
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
Hoe herstel ik pigmentvlekken? En kan ik kleine ogen vergroten zonder operatie? 19 prangende beautyvragen beantwoord
-
Steeds meer Vlamingen helen gebroken hart met een ‘divorce ring’: “Ik heb ook goede herinneringen aan de scheiding”
Terwijl we vroeger na een mislukt huwelijk onze trouwring diep en duister opborgen, blijven we er nu vaker mee pronken. Dat merken Vlaamse juweliers. Mensen die hun trouwring bij hen tot een nieuw design laten herwerken, zien het als een deeltje van hun leven dat ze willen blijven koesteren: “Sommigen beginnen te huilen.” -
Moeten Nike en andere grote sportmerken nerveus worden? Olympische Spelen zetten dit jaar in op kleine modeontwerpers
Opvallende tendens voor de Olympische Spelen in Parijs deze zomer: mode lijkt deze editie belangrijker dan ooit. Het zijn lang niet meer sportgiganten zoals Nike die het alleenrecht hebben om de atleten te kleden, integendeel. Verschillende landen kiezen voor kleine, lokale ontwerpers, met frisse, moderne outfits als gevolg. -
-
Mango strikt ex-Spice Girl voor een “sensuele” en “bevrijdende” kledingcollectie die eind april uitkomt
-
Een handige kit van 1,97 euro belooft je in één swipe de perfecte smokey eye: onze beautyredactrice doet de test
Een tool die je in één ‘swipe’ een perfecte smokey eye laat zetten: dat klinkt erg handig, maar ook... te mooi om waar te zijn? Onze beautyredactrice Sophie doet de test. De foto’s op de website doen dromen, de prijs van nog geen twee euro des te meer. Maar werkt het speciale borsteltje ook echt? -
Spaargids.be
Scheiding: wat gebeurt er met je woonlening, spaarcenten en verzekeringen?
Scheiden heeft heel wat implicaties, ook op financieel, legaal en administratief vlak. Aangezien een gewaarschuwd mens telt voor twee, overloopt Spaargids.be hieronder de belangrijkste aandachtspunten wanneer je relatie op de klippen loopt. -
PREMIUM
“Klanten zien zo’n kleuranalyse als een levenslange investering.” Shop je echt slimmer als je weet welk kleurtype je bent?
-
Jobat
Wil jij niet werken tot je 67e? Met dit stappenplan krijg je genoeg geld bijeen voor een uiterst vroege pensionering
-
PREMIUM
Aldi verkoopt opnieuw 11 keer goedkopere Dyson Airwrap: wij testten hem. “Grote verbazing dat ze dít konden kopiëren”
Herinner jij je de Airwrap van de Aldi nog? De tool die je dezelfde krullen, waves of steile lokken belooft als de hyperpopulaire Dyson, maar dan 11 keer (!) goedkoper. Deze zaterdag ligt de multistyler terug in de rekken. Al ben je er best snel bij, want de vorige keer was het toestel meteen overal uitverkocht. Maar is het de hype waard? Beautyredactrice Sophie deed de test. “Op deze vlakken doet Aldi het beter dan Dyson zelf.” -
Korte coupes zijn een trend komende zomer en zo style jij die. “Het is níét enkel voor mama’s of oudere vrouwen”
De tijd dat korte kapsels enkel voor moeders en oudere dames waren, is voorbij. Zelfs model Gigi Hadid en zangeres Angèle lieten zich verleiden door de schaar. Beautyredactrice Sophie en BV-kapper Jochen Vanhoudt vertellen wat de hipste kapseltrends voor de zomer zijn. “Krul een aantal plukjes in het wilde weg, of ga er gewoon even met je vingers door en klaar.” -
Deze 10 goedkope beautyproducten worden ook gebruikt door professionals: “Contouren was nog nooit zo makkelijk”
2 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerVicky Dekien
Peter Buyck