© Isopix

Donatella probeert fans gerust te stellen: "Versace blijft luxemerk"

Heel wat fans van Versace schreeuwden online moord en brand toen bekend raakte dat het Italiaanse modehuis in handen van Michael Kors terechtkomt. Ze zijn bang dat de extravagante luxe die Versace uitstraalt zou afglijden naar het saaiere, commerciële imago van de Amerikaanse ontwerper. Donatella laten weten dat ze niets hoeven te vrezen.

flb

Nee, bepaald opgezet waren heel wat fans van Versace niet met de verkoop van het modehuis aan Michael Kors. Op Twitter regende het dan ook reacties. "Wacht eens even. Michael Kors heeft Versace gekocht. Ben ik in een nachtmerrie terechtgekomen?", klonk het onder meer. Velen onder hen vrezen dan ook dat Versace zal veranderen en de weg van de Amerikaanse ontwerper zal opgaan. Die liet zijn exclusiviteit varen toen de markt werd overspoeld met zijn goedkopere handtassen met daaraan het bekende ronde logo.

In een reactie hebben Donatella en CEO John Idol laten weten dat het zo'n vaart niet zal lopen. "We delen eenzelfde visie. John houdt van luxe en hij wil Versace dan ook als luxemerk blijven positioneren."

Onderontwikkeld

Idol zegt dat hij met Versace "de tegenovergestelde koers wil varen van die van Michael Kors". "We zullen geen extra licentities uitgeven en ons net concentreren op de hoofdlijn. Het bedrijf heeft nog enorm veel potentieel als je kijkt naar wat de andere Italiaanse luxelabels aan het doen zijn. We zijn op dat vlak onderontwikkeld."

Wat het ontwerpen van de kleding en accessoires betreft, zal er in elk geval weinig veranderen. Donatella blijft op post als creatief directeur van het label dat haar broer in 1978 oprichtte.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer