Dochter van Kate Moss (16) maakt haar debuut als model
Lila Moss, de 16-jarige dochter van het legendarische model Kate Moss, is het nieuwe gezicht van de beautycampagne van de Amerikaanse ontwerper Marc Jacobs. Daarmee maakt ze niet alleen haar debuut als model, maar treedt ze ook in de voetsporen van haar moeder.
Lila Moss haar debuutcampagne werd gefotografeerd door David Sims en stond onder de creatieve leiding van Katie Grand. "De campagneshoot in New York was een erg leuke ervaring", vertelt Lila Moss. "Ik ben ook echt een grote fan van zijn make-up, zeker van de bronzers. Bovendien ken ik Marc al jaren omdat mijn moeder al lange tijd erg goed bevriend met hem is."
"Ik ontmoette Lila tien jaar geleden toen ik op vakantie was in Ibiza. Ik had toen afgesproken met haar moeder en toen zag ik al Lila's sterke karakter, maar ook haar pure schoonheid", aldus Marc Jacobs over de samenwerking. "De volgende keer dat ik haar zag, in 2011, was haar karakter nog dynamischer geworden en haar schoonheid nog groter."
Voor Marc Jacobs was het ook een nostalgisch moment toen hij zowel Kate, als haar dochter en fotograaf David Sims in de studio had. "Toen ze dit jaar in juli samen in onze studio zaten om de beautycampagne te shooten, kwamen alle herinneringen naar boven van de eerste keer dat ik Kate ontmoette toen ze 18 jaar oud was en model liep voor de grungecollectie voor de lente/zomer van 1993. Het is dan ook met trots dat ik de eerste beelden van onze shoot deel. Lila straalt in de campagne, en haar kalmte, geduld en vriendelijkheid maakten dit project nog specialer dan ik me had voorgesteld. Bij elk portret stapte ze moeiteloos in een ander personage."
En met een moeder als Kate Moss staat haar ongetwijfeld nog een mooie modellencarrière te wachten. "Ze heeft me altijd geleerd om hard te werken en beleefd te zijn, en om er altijd voor te zorgen dat je je goed voelt bij wat je doet", vertelt Lila. Een nieuw topmodel is geboren.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
“Het resultaat is fenomenaal”: beautyredactrice Sophie tipt 10 producten die de moeite waard zijn
-
PREMIUM
GETEST. Iedereen wil de nieuwe Dyson Airstrait, de opvolger van de Airwrap. Maar is hij echt 499 euro waard?
Na hun peperdure, maar gehypete Airwrap lanceert Dyson nu de Airstrait: een ‘stijltang’ die met slimme technologie je natte haren instant steil maakt. Zónder hitteschade. Prijskaartje? 499 euro, 50 euro minder dan de Airwrap die wel zés tools in een is. Is Dysons nieuwe creatie dat geld waard? Is hij echt zo bijzonder? Onze beautyredactrice test hem: “Blijkbaar houd ik ’m op zijn kop. Tip: níét doen.” -
Wordt de tepel het onmisbare mode-accessoire dit jaar?
Ze doen al een tijdje van ‘free the nipple’ in de modewereld. Maar dit jaar staan borsten en vooral tepels op catwalks en rode lopers nog feller in de kijker dan ooit. Lopen we straks allemaal ongegeneerd zo rond? Moderedacteur David Devriendt reageert. “Het is een statement, maar tegelijk ook iets heel natuurlijk.” -
-
Meer smeren nu, minder rimpels later? Dermatoloog geeft advies: “Schakel vanaf je 30ste een versnelling hoger”
-
Frankrijk wil mensen die bij Shein shoppen een boete laten betalen
Koop je een jurk van 10 euro bij Shein? Dan wil Frankrijk dat je 5 euro belasting betaalt. Ook reclame voor ‘ultra fast fashion’ zullen ze er wellicht verbieden. Het is de eerste keer dat een land zulke concrete stappen zet. Volgt België straks ook? Bij duurzaamheidsplatform COSH! zijn ze sceptisch: “Volgens mij zal er ook een soort side business ontstaan.” -
“Apple ruim voorbijgestoken”: het peperdure Hermès maakt meer winst dan ooit. Wat is het geheim?
In tijden waarin alles almaar duurder wordt, scoort luxemerk Hermès beter dan ooit. Het Franse modehuis torent met zijn winstmarge hoog boven rivalen zoals Louis Vuitton uit. De sleutel tot dat grote succes? “Iedereen wil deze iconische handtas, die veertig jaar geleden bedacht werd op een braakzakje in het vliegtuig.” -
PREMIUM
Wat geeft je echt een rimpel- of puistvrije huid? Expert overloopt alle opties uit de winkel: “Collageen heeft weinig nut”
-
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
-
HLN Shop
Eerste hulp bij verveling tijdens de paasvakantie: met deze vijf uitstappen plan je je verlofdagen vol plezier
Kijken jij en de kids halsreikend uit naar de paasvakantie? Haal dan maar snel je agenda boven, want er valt die twee weken een hoop meer te beleven dan eieren rapen. HLN Shop grasduint door het lijvige aanbod en selecteert vijf toppers. Van een duizelingwekkend hoogteparcours tot een avontuur zes meter onder de grond: deze familie-uitstapjes willen jullie niet missen. -
Mijnenergie
Benzine, diesel of elektrisch: wat is de goedkoopste brandstof?
Exact een week geleden steeg de maximumprijs voor benzine 95 tot 1,784 euro per liter. Dat is meteen het hoogste niveau in vijf maanden tijd, en ondanks een lichte daling blijft de dieselprijs eveneens hoog. Daartegenover staan de sterk gedaalde stroomprijzen. Mijnenergie.be ging na wat dat betekent voor het prijsverschil tussen rijden op fossiele brandstof en rijden op elektriciteit. -
Livios
Gebruik azijn nooit op beton of natuurstenen die kalk bevatten: zo ga je wél voor een brandschoon en schadevrij terras
2 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerGerd Peeters
Michael Dimers