Verkiezingsuitzending VRT bereikte 2,5 miljoen tv-kijkers, VTM haalt 1,7 miljoen

door
Belga
Leestijd 1 min.

De VRT heeft met gisteren met haar nieuwsuitzendingen over de verkiezingen 2,54 miljoen tv-kijkers in Vlaanderen kunnen bereiken. De verkiezingsmarathon van VTM bereikte dan weer 1,7 miljoen mensen. Dat hebben de twee zenders meegedeeld. De openbare omroep wist met zijn tv-uitzendingen over de verkiezingen exact 2.537.155 Vlamingen te bereiken. Daarmee deed VRT het beter dan VTM, dat met de uitzending "STEM 2018" een bereik haalde van bijna 1,7 miljoen mensen. Met de term bereik wordt verwezen naar het het aantal mensen dat minstens 10 opeenvolgende minuten naar de uitzending keek.

Beide zenders wisten bovendien ook online te scoren. De nieuwssite VRTNWS.be telde 1,19 miljoen unieke bezoekers via de website en de app. De livestreams op vtmnieuws.be en de VTM NIEUWS-app werden door 335.000 mensen bekeken.

bron: Belga