Treurende nabestaanden vragen zich af of het Lion Air-toestel wel had mogen vliegen
Volledig scherm
Treurende nabestaanden vragen zich af of het Lion Air-toestel wel had mogen vliegen © EPA

Ramptoestel Lion Air had zelfde probleem op vier laatste vluchten

De vrijwel nieuwe Boeing 737 MAX 8 van Lion Air, die vorige week in de Javazee stortte, blijkt op zijn vier laatste vluchten een euvel met de luchtsnelheidsmeter te hebben gehad. Een dag voor de fatale vlucht, waarbij alle 189 inzittenden om het leven kwamen, speelde hetzelfde mankement op.

5 reacties

  • Kenny Durinck

    5 jaar geleden
    Mensenlevens in de handen van machines leggen is nooit een goed idee...
  • Guy De Smet

    5 jaar geleden
    Idd. Wim Claes, het is niet de eerste keer dat pitot-buizen dergelijke rampen veroorzaken. En als deze dan ook nog een invloed hebben op de automatische besturing van het toestel is het helemaal om zeep, zeker als het toestel nog op een lage hoogte vliegt en de reactietijd bijzonder kort moet zijn om het probleem te kunnen lokalizeren.
  • Don Tessers

    5 jaar geleden
    Grote misdaad van betrokkenen om toch te blijven vliegen met dit toestel.
  • wim CLAES

    5 jaar geleden
    eerste gedacht, verstopte pitotbuis. gebrek aan nazicht en onderhoud.nieuwe vliegtuig kopen, voor een korte tijd vliegen, en tweede hands verkopen, met zo weinig mogelijk onderhoud. goedkoop, meestal lukt dat, soms niet...
  • Jan Van Rompaey

    5 jaar geleden
    En toch lieten ze het toestel verder vliegen. Dode of levende mensen interesseert hen net, allelen geld, heel veel geld.