Wannes Nimmegeers
Volledig scherm
© Wannes Nimmegeers

Slechts 3 op de 10 Belgen proberen product eerst in de winkel en kopen dan online

Het idee dat shoppers eerst gaan winkelen om dan hetzelfde item online te kopen, klopt niet: zeven op de tien shoppende Belgen doen dat nooit. Dat blijkt uit de jaarlijkse shoppingenquête, afgenomen bij 2.110 Belgen, van Group Hugo Ceusters-SCMS en haar filiaal Devimo Consult, samen de grootste onafhankelijke beheerders van shoppingcentra in ons land.

31 reacties

  • Anoniem

    5 jaar geleden
    @ALBERT DEPLUS, kan je bijtreden,dochter bij plaatselijke kmo carport willen bestellen aluminium constructie 3mx7m koste3980€ zei meneer en dan nog zelf te plaatsen ,diezelfde carport via internet en hou je vast ,geen typ fout 1880€ ,maar meneer van de kmo rijdt wel Porsche en wie die betaald is wel duidelijk,maar doch-ter zeer zeker niet.
  • Francinne Declerque

    5 jaar geleden
    Voor peulen ok maar overprijsde kledij, toch even passen en later thuis bestellen. Idem fietsen, wasmachines gaan bekijken, etc tja, vrije markt economie.
  • Karel Van Campenhout

    5 jaar geleden
    Het is normaal dat de mensen aan hun portemonnaie denken. Ze hebben geen ministerwedde.
  • Martin Meuris

    5 jaar geleden
    Het fenomeen is niet tegen te houden dat de winkels in de stad moeten sluiten. De huur is ook gewoon veel te hoog maar dat geeft men niet graag toe. Een winkel is tenslotte maar een lege ruimte, waarom moet de huur en ook de aankoopprijs dan zo hoog zijn?
  • Eric Grosemans

    5 jaar geleden
    Soms ben je wel verplicht om via webwinkels te gaan, gewoon omdat ze het hier in de winkels niet hebben. Als het iet of wat buiten de standaarden valt, hebben ze het niet, Vooral ondervonden met ijzerwaren. En als ze het bij toeval wel hebben, vragen ze voor 4 stuks meer dan voor 25 stuks online, verzending uit China inbegrepen.