Bezorgers in Peking laden pakketjes uit voor Singles Day.
Volledig scherm
Bezorgers in Peking laden pakketjes uit voor Singles Day. © AFP

Recordomzet op Chinese Singles Day: 31 miljard (!) dollar

Singles Day, de dag waarop Chinezen cadeautjes kopen voor zichzelf en anderen om te vieren dat ze vrijgezel zijn en het grootste shopping event van het jaar in China, heeft webgigant Alibaba in een dag tijd een recordbedrag van bijna 31 miljard dollar (27 miljard euro) opgeleverd. Vorig jaar zette Alibaba op Guanggun Jie, zoals de dag in het Chinees heet, nog ruim 25 miljard dollar om. Dat was 39 procent meer dan in 2016. In de eerste twee minuten van Singles Day  had Alibaba 1,44 miljard dollar (1,27 miljard euro) omgezet. 

14 reacties

  • Karel Valgaern

    5 jaar geleden
    Victor, Alibaba is maar een platform (site) waar verscheidene bedrijven hun goederen kunnen verkopen. En hiervoor ontvangt Alibaba een vergoeding (percentage). Als dus de vergoeding 1% zou bedragen van de verkochte omzet zou dit maar een omzet voor Alibaba zelf van 310 miljoen dollar zijn.
  • Karel Valgaern

    5 jaar geleden
    En hier hebben we kerst, nieuwjaar, verjaardagen, valentijn, Moederdag, Vaderdag, babyshowers, Halloween, sinterklaas,..... dus wat is het verschil?
  • Tim Peeters

    5 jaar geleden
    Weer zo een brainloze massahysterie.consumeren is tof maar slaafs consumeren doe ik allang niet meer .ik ben al content met een paar kousen, sjaal of handschoenen voor kerst.ben dat zombie consumeren allang beu.en mijn financiële toestand vaart er wel bij.en geen of bijna geen schulden zalig gewoon.als ik dan consumeer probeer ik steeds voor kwaliteit ipv kwantiteit te gaan.
  • Jos Temmerman

    5 jaar geleden
    Momenteel loopt 11.11 daar ,heb ook een groot order aan bestellingen geplaatst.
  • francis vanoverschelde

    5 jaar geleden
    In België geven ze dat aan OCMW en gelukzoekers .En de burger crepeerd. Economie langs links of rechts