Photo News
Volledig scherm
© Photo News

Europees Parlement eist stevige reductie CO2-uitstoot vrachtwagens

MilieuDe CO2-uitstoot door vrachtwagens en bussen moet in 2030 35 procent lager liggen dan vandaag. Dat eist het Europees Parlement. Het is voor het eerst dat de uitstoot door vrachtwagens wordt ingeperkt.

25 reacties

  • Dirk Van Der Kelen

    5 jaar geleden
    Dat zijn dan die welke vliegtuig nemen om naar toilet te gaan en hst (TGV) laten bouwen. Welke voor werkman onbetaalbaars is( in Belgie)
  • Bob Bedford

    5 jaar geleden
    Het wordt stilaan tijd dat we het Europees parlement gaan opdoeken of wegstemmen ! Totaal onrealistisch gedoe met al die groene normen !
  • Marco Maerten

    5 jaar geleden
    Walter Lippens..waterdamp wordt tijdig omgezet in neerslag en blijft niet constant hangen over hele planeet.CO-2 blijft zeer lang hangen en er komt alsmaar bij. Uw reactie (met ontkenningsdrang in achterhoofd) is dus niet helemaal juist.
  • Willy Stinissen

    5 jaar geleden
    Dat zij gigantische fabrieken met talloze mensen die aan die dieselmotoren werken. Het wordt dus onzeker voor die mensen wat er gaat gebeuren met hun job. Meestal hier in Europa. Al die investeringen om dieselmotoren aan te passen en dan ermee moeten stoppen. Ergens gaat die boemerang toch terug op de kop van Europa landen. Kleine bedrijven gaan daaraan falliet en grote trappen het af.
  • Jean-Pierre Vispoel Rousseau

    5 jaar geleden
    De consumenten gebruiken de goederen die de industrie geproduceerd, zo ook vervuilende motoren. Er bestaan gewoon geen alternatieven! Men kan de consumenten toch niet blijven koeioneren, met varia taksen. Die enkel en alleen de staatskassen vullen, en niets veranderen aan de kern van de zaak.