7 lingeriemerken die het qua diversiteit véél beter doen dan Victoria’s Secret
Victoria’s Secret ligt al een tijdlang onder vuur, nadat de marketingbaas van het Amerikaanse lingeriemerk in een interview verkondigde dat plussize modellen en transgenders niet thuishoren in hun modeshow. Vandaag nog stapte CEO Jan Singer op door alle commotie. Nu zijn de lingeriemerken die niet enkel met hoegenaamd ‘perfecte’ modellen werken sowieso dun gezaaid, al zijn er wel enkele voorbeelden die tonen dat het absoluut kan.
1. Savage x Fenty
Toen popster Rihanna haar nieuwe lingeriecollectie voor Sava x Fenty in september voorstelde, liep een eclectische mix van vrouwen over de catwalk. Denk aan bijvoorbeeld een hoogzwangere Slick Woods of Paloma Eissner die haar vormen toonde in een piepklein lingeriesetje. Voor die keuze werd ze overal ter wereld de hemel in geprezen en kreeg ze lof langs alle kanten. Het werd een van de meest besproken shows van New York Fashion Week.
Meer info: savagex.com.
2. La Fille d’O
De Gentse Murielle Scherre van lingeriemerk La Fille d’O is altijd al een groot voorvechter geweest van een meer diverse modewereld en dat zie je duidelijk terug in haar campagnefoto’s. Van cellulitis tot zichtbaar schaamhaar en cupmaten die fors groter zijn dan die van de gemiddelde Victoria’s Secret Angel, het komt allemaal voorbij.
Meer info: lafilledo.com.
3. Parfait
Het Amerikaanse label Parfait wil er alles aan doen om al hun klanten gezien, gehoord en vertegenwoordigd te laten voelen en dus lanceerden ze onlangs de #PerfectFigure 2.0 campagne waarin 6 zo divers mogelijke vrouwen te zien zijn. Zo poseert onder andere een meisje met de huidaandoening vitiligo voor de camera, iemand in een rolstoel en een dame met zichtbare striemen. Ze willen er mee aantonen dat vrouwen hun lichaam, hoe dat er ook uitziet, moeten omarmen in plaats van zich er slecht over te voelen.
Meer info: parfaitlingerie.com.
4. Sloggi
Voor Sloggi is de belangrijkste drijfveer comfort en dat is ook voelbaar in alle campagnes. Zo lanceerden ze eerder dit jaar nog de ZERO Feel collectie met de ‘Unfasten Yourself’ campagne. Deze was geïnspireerd op vrouwen die heerlijk zichzelf zijn en niets te bewijzen hebben. Ze werkten daarom ook niet samen met modellen, maar met vrouwen die niet het ‘perfecte’ lijf hebben. Zo kozen ze in België bijvoorbeeld voor influencers als Tatyana Beloy, La Vie de Maxime en Ruth Van Soom.
Meer info: sloggi.com.
5. Ophelia Lingerie
Ook bij het jonge Belgische label Ophelia Lingerie van de Antwerpse Ophelia Debisschop hoeft het niet allemaal té perfect te zijn. De meisjes die model staan voor haar label hebben niet allemaal het figuur van een Angel, maar hebben vormen en ‘imperfecties’.
Meer info: ophelialingerie.be.
6. Figleaves
Lang bestaat het Britse Figleaves nog niet, maar ze hebben nu al naam voor zichzelf gemaakt door hun beslissing om de modellen in de campagnes niet langer te bewerken met Photoshop. Ook poseren dames met verschillende lichaamstypes voor de camera en laten ze bijvoorbeeld zien dat élke vrouw rollen heeft als ze gaat zitten en dat dat perfect normaal is.
Meer info: figleaves.com.
7. Lonely Lingerie
Nog wat verder weg van huis, uit Nieuw-Zeeland, komt Lonely Lingerie. Waar zij in het begin wel nog samenwerkten met standaard modellen, hebben ze het roer een tijd geleden volledig omgeslagen. Nu zijn alle soorten vrouwen in hun campagnes te zien, met tatoeages, okselhaar, striemen, buikje en zelfs al borstvoedend.
Meer info: lonelylabel.com.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Deze 10 goedkope beautyproducten worden ook gebruikt door professionals: “Contouren was nog nooit zo makkelijk”
-
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
Af en toe berichten media over absurd hoge energiefacturen die bijvoorbeeld het gevolg zijn van een nulletje te veel of een vergeten komma. Dergelijke frappante fouten spot je als klant meteen. Maar soms duiken er ook afwijkingen op, die – hoewel ze minder in het oog springen - je toch een aardige duit kosten. Hoe stel je deze vast en op welke manier kan je ze aanvechten? Mijnenergie.be helpt je stap voor stap. -
PREMIUM
Spuitje zalmsperma of potje slakkenslijm? 6 bizarre nieuwe beautytrends: “Dit vermindert donkere kringen rond ogen”
Natuurlijke cosmetica is populair. En dat mag je tegenwoordig wel heel erg letterlijk nemen. Van slakkenslijm over slangengif tot sperma van zalm: we smeren en spuiten de gekste ingrediënten in naam van een beestig mooie huid. Onze beautyredactrice licht zes opvallende bestanddelen uit: wat beloven ze juist? En hoeveel betaal je ervoor? “Dit zou hetzelfde als botox doen.” -
-
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
-
Met dit stappenplan verloopt zelfbruinen vlekkeloos: “Bleekscheten beginnen best met een gradual tan”
Reflecteert je winterse huid in de zalige lentezon? Dan zit de redding in een tube zelfbruiner. Maar hoe smeer je het bruine goedje zonder stress? Hoelang duurt het voordat je je gewenste tint bereikt? En hoe vermijd je die gevreesde ‘Dalmatiërlook’? Dankzij het stappenplan van beautyredactrice Sophie verloopt je selftanning vlekkeloos. “Besteed extra aandacht aan typische droge zones, zoals ellebogen.” -
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
In Zweden heeft farmaketen Apothek Hjärtat beslist om niet langer bepaalde verzorgingsproducten te verkopen aan skincarefans jonger dan 15 jaar. Want niet alle crèmes en serums zouden geschikt zijn voor een jonge huid. Moeten we binnenkort met onze identiteitskaart naar de apotheek? En welke producten zijn wél geschikt voor een jonge huid? -
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
-
Is dit echt het ideale tijdstip om te smeren? Huidexpert: “Extra hydrateren is dan belangrijk”
-
20 jaar geleden een hype, dus wellicht droeg je ze ook. En nu lijken deze schoenen terug te komen
Herken je ze nog, de Puma’s die zo’n vijfentwintig jaar geleden giga populair waren? Ze waren gemaakt voor Formule 1-piloten, maar al snel wilde iedereen ze. Vandaag lijken ze terug: stijlicoon en topmodel Emily Ratajkowksi zweert weer bij de sneakers van het Duitse merk, en ook op sociale media verschijnen de eerste video’s. Binnenkort ook bij de trendgevoelige Vlaming? -
Is het slecht voor je huid als je elke dag make-up draagt? Beautyexpert reageert: “We smeren massaal té veel”
Vandaag is het ‘No Make-up Day’, een dag die oproept om totaal onopgemaakt de deur uit te gaan. Haalt je huid voordelen uit een make-uploze dag? Moet je het vaker doen, als je frequent make-up draagt? Beautyredactrice Sophie verheldert: “Op make-uploze dagen kunnen je rimpels minder zichtbaar zijn.” -
Frankrijk wil mensen die bij Shein shoppen een boete laten betalen
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerIngrid Charlier
Freddy De Vos
Elle Devee