REUTERS
Volledig scherm
© REUTERS

Belgische winkels verliezen 5,5 miljard aan buitenlandse onlinewinkels, goed voor 30.000 verloren jobs

De Belgische winkelketens verliezen steeds meer terrein aan buitenlandse onlinewinkels, zoals Zalando, Coolblue of Bol.com. Dat blijkt uit een onderzoek van sectorfederatie Comeos, waarover De Tijd zaterdag bericht. 

160 reacties

  • james vroman

    5 jaar geleden
    is niet de schuld van buitenlandse onlinewinkels maar van de Belgische winkels die veel te duur zijn met vaak een hele hoop problemen eer ze bij u afgeleverd worden of zelfs op verkeerd adres...
  • Hans Benoit

    5 jaar geleden
    @Jean Timmermans,ga jij dan maar werken in flexibele uren,nachtwerk,lange uren,in het weekend,of geldt dat alleen maar voor "de anderen".
  • jan geens

    5 jaar geleden
    Vooruit ; ze gaan wakker worden ... 10 jaar na de feiten . Je moet ze hun stellingen horen innemen over hoe ze bv bij de drone industrie willen betrokken worden en dan de wetten eens vergelijken met die doelstellingen en je weet dat ze daar binnen 10 jaar ook weer gaan achterkomen .
  • Luc Janssens

    5 jaar geleden
    Het overheidsbeslag op de lonen is veel te hoog, dan zijn er nog allerlei accijnzen en pestbelastingen....
  • Roland Vanlerberghe

    5 jaar geleden
    Als je hier in België koopt betaal je meestal duurder dan in onze buurlanden, kijk maar op de parkings van de supermarkten juist over onze grenzen, dat is ook zo bij webwinkels, zelfs bij sommige Nederlandse webwinkels betaal je meer met een Belgische account dan met een Nederlandse, moeten wij dan dat gedrag nog eens stimuleren door uit een vermeende solidariteit perse toch Belgisch te kopen en meer te betalen, wie is solidair (of correct) met ons?